A whole lot of snow

Idag bara yr det ner av de vackra vita kristallerna. Det är så mysigt ute nu. Försökte busa med Indra ute, men hon gillar tyvärr inte att bli blöt. Men hon älskar att äta snö och tugga i sig frusna pinnar :)

Denna helg har för övrigt varit helt tokig. Har inte haft en lugn stund, bara farit runt på en massa trevligheter. Which i like!
Det började i fredags med morgon träning i vanlig ordning, därefter väntades arbete i stänkan. Efter arbetsdagens slut, begav jag mig hem för att byta om och sedan gå ner på stan för att möta några familjemedlemmar bestående av Pappa, bror Micke och "bror" Ph. Vi tog oss till Grappa för otroligt god mat och vin. Efter att avnjutit maten och vinet, gick vi till Bishop där det var smockat med folk, vi tog en öl och snackade lite dynga. Därefter kände min far för att åka hem och bror var snäll att göra det. Så jag, Ph och Bendy gick vidare till Centro för att träffa några vänner till dom. Kvällen slutade vid stängning och jag tog mig hem för lite sömn.
Lördagen startades med en trött Tessan hoppade upp ur sängen för att möta upp bästa paret Noak och Nadja på Forever. Det skulle tränas mitt älskade Bodypump. Efter träningen tog jag mig hem för att avnjuta lite frukost tillsammans med min älskling. Efter det åkte vi och fick lite ärenden uträttade. Åkte därefter hem för att ta 1h power-nap innan jag skulle göra mig fin för kvällen. När jag var klar åkte jag och Ellen hem till härliga Sandra på inflyttningsfest. Hade jätte trevligt och det var kul att träffa alla, som man tyvärr inte träffar så ofta längre :( 
Men efter en del skit snack och en massa vin-intag tog jag Ellen med mig och åkte med taxi över till älskade Fia som blev stora tjejen, hela 22år. Hade jätte roligt där med alla härliga människor. Älskar verkligen att umgås med dom alla. Det blev dock mycket dricka, en del snappsar och ingen bulle. Glömde helt att smaka på Fias bakverk. 

Söndagen gick helt i lugn-hemma-mys-flott-anda. Pappa kom över med lite pizza från American. Tok gott men lyckades inte få i mig så mycket, då bakis-magen återigen gjorde sig påmind. 

Igår forsatte vi i söndagens anda och bara var med varann. Har inte setts så mycket och jag min älskling, då jobb-garage-middag-fest har kommit i vägen. Så vi åkte först ut till Puttes farmor och åt smörgåstårta till frukost. Efter de åkte vi och hyrde film. Det blev Ice age 3 och the Hangover (Baksmällan). Båda var otroligt roliga, men bäst var tha Hangover. Snacka om ångest och mycket skratt. Måste ses!

Idag har jag och Putte äntligen ordnat med ett ärende, som vi dragit ut på länge. Skönt att ha det gjort och det kommer underlätta massor. 
Ikväll blir det träning i någon form. Har inte bestämt om det blir att köra Afrodans ikväll eller om man ska gymma. Var länge sen jag gymmade, men får se vad jag känner för senare.

Nej nu ska jag ta och ringa min mor för att se om vi ska ta en fika på stan. Kanske inhandla sista julklapparna?
Jobbar nämligen torsdag och fredag på E-tuna kontoret och sedan nästa vecka i Stänkan. Så det kan vara skönt att ha allt klart inför Jul, så slipper man dagen-innan-stressen som jag annars brukar ha.

See you later, dude!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback