Good hopes of recovery

Igår när jag lämnade arbetet ringde telefonen där jag fick beskedet att min kusin skulle bli uppkopplad till den konstgjorda lungan. Han fick inte tillräckligt med syre i blodet. Så när jag kom hem ringde min kusin som bor i Schweiz, hans syster och berättade lite mer i detalj vad som hänt. Hon har lite inside information, så det var skönt och höra. Hon skulle komma hem på tisdag nästa vecka för att gå på kurs här i sverige, men läkarna rekomenderade henne att komma hem nu. Då förstår manverkligen allvaret i det hela.
Senare på kvällen efter jag prata klar med min kusin, ringde telefonen igen och fick besked att han inte ska bli uppkopplad till lungan. Han hade blivit lite bättre, men det är fortfarande kritiskt, så han ligger fortfarande i respirator och har blivit flyttad till Karolinska. Just ifall han behöver lungan så finns den nära till hands och sen för att det är ett bättre sjukhus. Jag är glad att han ligger där.
Det som har hänt med min kusin är att han insjukna i feber i fredags och under helgen hade han blivit mycket sämre. Så på måndagskvällen åkte dom till akuten där han blev inlagd på infektion först. Där gjorde de tester för svininfluensan, men de hade han inte. Sen upptäckte de att han hade lunginflammation i båda lungorna, samt blodförgiftning. Allt detta beror på bakterier. Så han blev inlagd på intensiven då hans tillstånd var kritiskt.
Ena lungan är helt paj och den andra fungerar bara till 1/3. Så man förstår att han inte får tillräckligt med syre i blodet och behöver hjälp.
Idag väntar jag på yttligare besked om vad som händer, men jag är positiv till att det kommer bli bra. Han är en kämpe min lilla kusin :) Men så fort telefonen ringer, får man en liten klump i magen och man blir smått orolig.
Hoppas jag kan åka upp på lördag och hälsa på.
Längtar även till min kusin kommer hem från Schweiz med mitt gudbarn Mickis :)

It´s a good day for good things to happen! 

Kommentarer
» Nadja

skönt att de inte är svinis, får hoppas på att lungorna blir ännu bättre snart kram

2009-11-05 15:02:09
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback