Underbara Lördag kom tillbaka

Lördagen den 31a juli 2010 kan endast sumeras med glädje!
Jag hade nog ett glädje rus i kroppen hela dagen.

Efter en veckas hårt arbetande så hade jag en hel lördag planerad in i minsta detalj. Klockan 12 var jag och hämtade sötaste lilla Moa för lite häng i Parken Zoo. Vi mös runt där bland djuren i ca 3h och vädret var perfekt för dagen. Moa verkade helnöjd med djuren fast det var lekparken som lockade mer. Det är så mycket roligare att vandra runt på ett zoo med ett barn, dom ställer så mpnga knasiga frågor som man absolut inte kan besvara med kunskap.

När vi väl gått igenom parken och sett allt, tog vi oss till McD för att få lite klet i magen. För att nya äventyr väntade oss båda. Efter maten bar vi oss hem till mig för att hälsa på P och Indisen innan vi satte oss i bilen igen.

Vi var och hämtade upp dom bästa av dom bästa Fia, Elena och lilla Judith, för att därefter bege oss till Malma marknaden. Stackars Fia som satt trångt mellan två barnstolar i baksätet, men verkade överleva trots allt.
När vi väl äntrade marknaden gjorde båda barnen totalt uppror och bara skrek, men efter lite vaggande kunde vi försöka gå obemärkt genom stånden. Men väl på plats mellan borden, som stod på sin sedvanliga plats, var det samma gamla visa. Man vandrar runt bland folk, tittar lite halv dant på borden, köper lite remmar, prov smakar lite korv i alla slag och sedan tar man sig hem.
Men då Moa uppmärksammade hoppborgarna direkt när vi kom dit, fick vi till slut ge oss dit för att göra henne nöjd. Och jag vet inte vem som hade roligast, Moa och Judith eller vi "vuxna"?!
Jag kan summera det på så sätt att det var väldigt länge sen man skrattade så mycket. Speciellt Elenas superwoman kast över madrassen för att få tag på Judith, vilken syn, och hon missade också. Sen kan man ju säga att dessa madrasser är nog inte gjorda för "fullvuxna" kvinnor *haha*.

När vi väl näst in till skrattat ihjäl oss, tog vi med skrattet tillbaka till bilen för att börja färden hem igen. Lämnade av sötnosarna, för att åka hem, byta kläder och sedan ta sig tillbaka till Elenas place för lite vin-dricka.
Det var så himla underbar att bara vara och låta munlädret flöda. Vi hade en toppen kväll ända in på småtimmarna.  Tackar er underbara ni för en helt fantastisk dag, kväll och natt. Tänk att så enkla ting, små utflykter och lite soffhäng kan vara som en orgasm för själen.




Denna måndag har helt enkelt visat sig vara en skit måndag som många andra. Totalt kaos på jobbet, vilket medförde att jag inte ens ta lunch eller åka hem tidigare. Allt gick bra till slut, men var ganska påfrestande då jag haft så ont i magen sen igår kväll. Men det som inte dödar det härdar och på fredag går jag på semester!!
Först ska det lyssnas och njutas av Melissa Horn på onsdag med helt fantastiska människor, sedan semester på fredag och därefter fest på lördag. I love it alot!

Nu ska det tittas på de patetiska b-kändisarna på celebrity rehab på kanal 5 och invänta min älskade P som åkt mc hela kvällen.

Thank you and good night my friends!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback