Varning! Packning pågår...

Igår var första arbetsdagen efter två väldigt snabba veckor. Överlevde dagen utan problem trots sömnbrist, men det kändes rätt skönt att vara tillbaka i vardagen. För er som läst tidigare inlägg om att jag måste ha en utmaning, drog jag igång en liten intern tävling mellan mig, chefen och ena kollegan, där den som förlorar får bjuda de andra på middag :) Vi tyckte att en stegtävling passade utmärkt och anmälde oss på Wellstep.se. Vi ska få dököttet att "vandra" från Göteborg till Rom på 90 dagar. Känner redan nu att mitt namn står som vinnare och ser fram emot att bli bjuden på mat :)
Känner mig jätte peppad för denna lilla tävling, alltid kul att ha något att se fram emot och se hur snabbt man tar sig fram. Så tävlingen startar på måndag när jag hämtat ut miin nya stegräknare på Stadium och är på arbetet igen. Efter denna kommer jag och Elena spring i Fias fotspår till våren. Vi har bestämmt oss för att springa Vårruset på 5km i Västerås. Jag har aldrig varit någon löpare, men detta ska jag fasen klara.

För att återgå till rubriken så är det endast morgondagen mellan mig och Barcelona resan. Så denna kväll har vi ägnat oss åt att packa vår stora gemensamma resväska där skor, hår-verktyg, samt annat smått och gott får ligga. Sedan har vi varsitt handbagage med kläder som max får väga 10kg. För er om undrar varför vi har så beror det på att varje incheckat bagage hos Ryanair kostar pengar. Så vi känner att det är onödig utgift. Alla tyngre saker får vara i resväskan och kläder i handbagaget. Tror det kommer bli kanon. Man har dock som vanligt problem med att packa rätt och inte för mycket. Vi ska endast vara borta i 4 dagar, men av någon anledning packar man för mycket. Är det något i kvinnans dna som gör att vi blir som tokiga i packningen? Eller är det bara jag? Vilket fall som helst så tror jag att man kanske lyckats få till rätt kläder och tillbehör. Blir spånnande och se hur man känner när vi är i Barcelona på torsdag, om man är lika nöjd då :)
Det ska i vilket fall som helst bli super kul att åka iväg på en mini resa. Som jag har längtat!
Men gud vad jobbigt det kommer bli att lämna Indra - kommer sakna henne så.

Kommer bli en super stressig dag imorn efter jobbet. Måste försöka komma iväg tidigare för att hinna. Måste till vetrinären för att klippa gumman klor, packa det sista, äta, lämna min älskade Indra till Elena, hinna hämta brorsans bil och lämna våran till Johan. Har fler saker jag måste försöka hinna med men kommer inte ens ihåg dom längre. Det blir som det blir!

Sedan ska man försöka hinna vila lite innan uppstigning kl 03.00 i morgon natt, för bilen skall rulla från staden kl 04.00. Gahh va tidigit och sömnen kommer att skrika i bak huvudet, men får försöka sova på planet. Hoppas man klarar av att hålla sig vaken bakom ratten bara.. Önskar just nu att man drack kaffe.

Nej nu ska jag sova och drömma om min älskling.

Hej hopp!



Å jag får ju inte glömma att reta er lite med hur fint väder vi kommer att få ;-)
http://vader.hitta.se/Barcelona/


Kommentarer
» elena

Ni kommer få så så kul i Barcelona det kan jag lova, den staden är underbar på alla sätt och vis.

Är avundsjuk till max! :P



Men jag och Judith är hemma och hållet ställningarna med Indra och tjuvstartar lite med träningen innan du kommer hem ;)

2010-08-25 18:18:32
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
» elena

Välkommen hem vännen! :D Hoppas ni haft det kalasbra i värmen!?

2010-08-30 15:45:28
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
» elena

Allways honey! I save some bulle åt dig till på lördag ;)

2010-09-01 16:35:24
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
» Sofia

Ja, hade en riktigt skön helg efter en känslosam vecka :) Själv då, hur va Barceloooooona?? Har ju inte hört ett ord! Yes, Baby har blivit Kvicksundsbo, och det verkar fungera riktigt bra som tur är. Och så får vi träffa henne då och då, lovely! Vi ses på lördag hos bullmorsan??

2010-09-02 14:57:23
URL: http://laii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback