My birthday weekenden

Man kan sammanfatta min födelsedag och fest som total lycka!
Att man omringas av så underbara människor är helt makalöst underbart - Love ya!

Fredagen började med att min älskade väckte mig redan kl 5 på morgonen för att hinna gratta mig innan det bar av till arbetet. Jag var knappt i medvetande men blev ändå glad.
När min klocka ringde och jag hoppade upp ur sängen med glädje för att möta min första dag som 25 åring, hoppade jag ner i Indras säng för att få en grattis puss. Sen när man skulle gå utanför dörren ringde mobilen och den andra gratulationen kom. Jag blev väldigt glad och det pratades lite om vad som komma skall. Sedan hoppa in i bilen, rulla till jobbet och mobilen plingade flera ggr med fler gratulationer. .
Väl på arbetet bjöd mina trevliga kollegor mig på glass och kanelbulle till frukost och jag fick även en jätte fin blombukett. 

Efter jobbet var det tok stressigt. Iväg och köpa det sista till fikat och hämta Indra. När jag precis skulle parkera stod första gästerna utanför dörren. Jag hade sagt fel tid till dom bara sisådär en timme och det gick bra ändå :)
Efter en timme så rullade hela familjen in och det var både smockat hemma hos mig och varmt.
Men klockan 8 var allt över och alla hade åkt hem, de lämnade efter sig en väldigt trött 25 åring som bara längtade efter sängen. Men istället sa jag hej då till min älskling som skulle till Skenninge för jobb och sa hej till min systerson Linus som ville sova över. Men jag var nog inge vidare tillsällskap då jag somnade hela tiden till filmen vi tittade på.

Lördagen var äntligen här och det var fullfart på mig igen. Direkt när jag gått upp, tvättat Indras sår och fått i henne sina mediciner, bar det av hem till mamma som fick agera hundvakt ett par timmar medans jag yrade runt på stan efter en klänning till kvällen. Lyckades komma hem med två :)
En lite mer avslappnade linne/klänning från Carlings med "brottar" rygg. Den är vit med rosa och lila rosor på. Riktigt fin och enkel. Kul att jag vågade ha en så "färggrann" klänning ;)
Sen blev det en svart super skön maxiklänning från H&M + bh + trosor + halsband + toffsar + ett vitt linne. Var riktigt nöjd med mina inköp.

När jag kom hem var det bara att slänga fram snabeldraken (dammsugarn) och börja städa, när det var klart hoppa jag in i duschen då det var såååå sjukt kvavt ute. Sedan fixade jag med ingredienserna för bålen som skulle bjudas på men fick åka och hämta spriten. När jag kom hem stod redan vackra systrarna Wally utanför dörren :) Haha komiskt att jag två dagar i rad inte ens var först hemma på min födelsedag eller min fest.
Dessa otroliga systrar fixade med bålen medans jag fixade med mig själv. Därefter började alla rulla in t.o.m min älskade som egentligen skulle vara i Skenninge kom hem och överraskade mig. Det hade blivit strömavbrott där så han passade på att åka hem för bara några timmar, bara för min skull. Han kom kanske runt kl 22 och åkte igen kl 4. Han är ju bara för fin min sötnos!

Dessvärre var det många andra som inte kunde komma på festen då Kent spelade på Parken, men jag var inte det minsta avis. Dom stod där i regnet och lyssna på musik jag inte riktigt diggar :)
Men alla de underbara vänner som befann sig på plats förgyllde min dag enormt. Jag fick så otroligt fina presenter, vilket jag inte alls hade förväntat mig, men som gjorde mig väldigt lycklig.
Dessa fantastiska människor passade även på att sjunga Happy birthday by Stevie Wonder, kändes lite jobbigt att vara helt i centrum och sitta ner medans alla stod upp och sjöng för mig. Men det var otroligt fint av dom och det gjorde gott för själen.

När det tyvärr var Söndags förmiddag och jag vaknade var det med ett stort leende på läpparna. Jag kände att jag sprudlade av glädje och var så himla lycklig över helgen. Att jag har så makalösa, underbara, älskade, roliga, härliga människor runt mig. Ni är bäst mina vänner!

Nu ser jag verkligen fram emot 4 augusti då jag ska tillsammans med mina älskade favoriter Fia och systrarna Wally se på Melissa Horn. Vilken kväll det kommer att bli!

Nu ska jag avsluta detta låååånga inlägg med att tillägga att i söndags bokade jag en resa till min käraste kusin Marianne i Zürich. Så först kommer hela familjen Stettler hem i mitten på september för att visa upp sin underbara nykomling Annika, och sedan följer jag med dom hem 1a oktober och flyger hem den 4de. Ska bli så mysigt att kramas med lilla Micki och Annika. Längtar!

Ja och sen vill jag även säga att min maxiklänning är helt underbar, förstår att dom blivit populära. Ska nog investera i en till :)

Nej nu får det räcka med info för idag.
Hoppas du blir nöjd nu älskling när du ser att du har lite att läsa på jobbet ;-)

Ha det bäst alla underbara vänner och tack så otroligt mycket för att ni förgyllde min dag! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback