Viva la Barcelona

Igår var jag och Madde hem till Ellen för att fira hennes 25års dag samt för att prata lite om en resa till Barcelona.
Vi hade pratat om att vi bara skulle åka på en kryssning eller ta en weekend till Götet, bara för att umgås och ha roligt. Men istället satt jag och titta på lite weekend resor till bl.a. Barcelona och Alicante i Spanien.
Resorna till Alicante var jätte billiga men boendet var lite dyrare. Så jag fastande mer för Barcelona, just för att den ligger efter kusten som Alicante men har nog mer histora. Känns lite roligare att åka dit. 
Så vi slog fast i saken igår och spontan bokade en weekend till Barcelona igår hemma hos Ellen. Vi blev helt lyriska och började planera direkt vad vi ville se osv. 
Flyget som blir med Ryanair från Nyköping, gick loss på hela 880kr/pers.
Resan kommer att ske torsdagen 26/8 till söndagen 29/8. 
Det kommer bli så himla underbart! 
Vi har inte bokat boende än men har hittat ett billigt hotell som ligger 400m från "centrum"
och ett stenkast från den ljuvliga stranden Barceloneta samt shoppinggatan La Rambla. 
Det lutar mest åt att vi bokar ett rum för 3 där =)

Eftersom vi har 3 hela dagar att rumla runt på och se oss omkring, har jag nu skrivit ut en massa sevärdheter som en tvättäkta turisto, så vi lättast kan hitta alla fynd och underbara platser.
Fast man är på en semester vill man ändå vara effektiv och förvalta tiden där nere på bästa sätt.

Någon som varit i Barcelona och vill tipsa lite härliga plaster vi absolut inte får missa?
Eller bara något att tänka på när man åker dit?
 





Helt underbart ljuvligt att ha så fina stränder precis intill storstaden!

Ska bli så sjukt roligt att få åka dit med bara girlsen. Vi ser denna resa som vår 25års present till oss själva, då Ellen fyller idag, jag fyller den 16de och Madde på efterslänten i december.
Vi hade gärna åkt med våra grabbar också, men min pöjk har egna planer som innefattar hojjen och då kan inte lilla jag åka med =(
Sen tyckte vi oss vara värda att bara vara Vi . Bara umgås som bara Vi kan. Sen är inte grabbarna så intresserade av varken gå på shoppinggator eller ligga på stranden och glassa. Så denna resa är endast till oss och för oss. Kommer bli så himla härligt att få åka iväg en helg, blir en förlängning av min semester som jag annars har v. 32-33 =)

*LOVE IT*

 


Kommentarer
» Nadja

Vad härligt! Dit ville jag och Noak åka på vår bröllopsresa men de fanns inga resor kvar så då tog vi Mallorca :D

2010-07-06 18:19:56
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
» elena

Åh Barcelona är helt underbart! Helt klart värt varenda krona och det finns en hel del att se, som bland annat den underbara stranden. Oslagbart! :D

Lite smått avis vart jag allt :)



Det är inom samma område men dock i stan så det blir lättare att ta sig dit och med dagis och så, och Judith börjar ju snart så det är dags att tänka till :)



Och när Sofia kommit hem får vi slå klackarna i taket tillsammans när du fyller, det brukar vi ju lyckas bra med :D längtar!

2010-07-07 17:46:45
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
» elena

Kvinnan fick jobbet :) så börjar redan på måndag. Yey! Det var nog tack vare judith hon lindade personalen och chefen runt sina knubbiga små fingrar :D



Absolut, du, jag, sofia och tida får ta oss en tripp till Barcelona :D



Och du vännen, tack för lyckoönskningarna dom gjorde susen ;)

2010-07-08 10:42:23
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback