Vandrar förvirrat runt i denna djungel av datorer.

Jag spanar lite lätt i denna djungel av datorer på en ny bärbar dator till mig.
Vad ska man titta efter?
Vad är bra eller dåligt?

Det jag söker är en så bra dator man kan få för en billig peng. Man ska kunna surfa, lyssna på musik
och vara ute på msn samtidigt. Vet att många Mini PC har llite problem med det.
Jag vill gärna att den ska vara som en vanlig stor bärbar fast i litet format (om ni förstår vad jag menar).
Den ska vara lätt och smidig att ha med sig överallt. Både på båten eller tåget och min gräns går vid 5000kr
gärna under.

Jag har kikat länge på Hp´s datorer, tycker dom verkar var dom bästa och är riktigt snygga.

Är lite inne på HP Pavillion dm1-1030eo en liten och smidig bärbar med 11,6 tum skärm och upp till 9tim
batteritid och kostar 4990:- (Klicka på bilden för att läsa mer)


 


Läste även lite om Acer Timeline - Ultra tunn mini-PC med 8tim batteritid. Den verkar ha allt som man behöver, förutom alla extra Acer-program dom har installerat och är onödiga. Den ser snygg och ren ut vilket jag gillar. Den är något dyrare än Hp och ligger på mellan 4990-5490:-.
Men är Acer ett bra märke när det kommer till datorer?! (Klicka på bilden för att läsa mer)




Annars finns det någon mini-PC som kan mäta sig någorlunda med dessa ovan? Tips mottages gärna då jag är kass på vad man måste ha i en bärbar för att den skall vara bra.
Ni undrar säkert också varför jag ens vill köpa en bärbar, när Putte redan har en. Man är inte behov av två datorer i ett och samma boende direkt. Vi är inga datanördar :)

Saken är ju den att han har nu varit på utbildning i två veckor och har då haft datan med dig. Imorn är han klar och är redo att börja arbeta. Inom hans yrke har dom hela Sverige som arbetsplats och jag vet att vart han än åker kommer han vilja ha sin dator med sig. Vilket innebär att jag sitter hemma och kan endast surfa med min iPhone. Vilket också går bra, men ibland behöver man betala räkningar eller göra andra saker som inte går via den. Så därför vill jag skaffa mig en egen.


I need some tips!


 


Kommentarer
» elena

tessan! en LGx110 ska du ha dom är underbara. Har en sån själv och har haft min i snart 2 år och den fungerar prima. Den är liten men inte allt för liten utan helt perfekt. Väger dryga kilot och klarar allt :D och den kostar definitvit under 5000 jag köpte den nog för strax över 4 och de är ändå ett tag sen :D

2010-06-11 09:49:24
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
» elena

japp :D det fungerar, hade också höga krav när jag skulle köpa dator så den fungerar precis som en enorm jättedata fast bättre för att den är så liten och smidig. Jag kollar ofta både på serier och film på den, lyssnar på musik och så hela dagarna :)

den är värd vart enda öre och lite till :D

2010-06-11 11:17:50
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
» Nadja

Vi har kört HP pavillion på dom två senaste och varit supernöjda. Dock har vi dom som kostar mer då vi hade lite mera krav men tror att dom so är lite billigare är lika bra :D



Jackan hängde på en ställning igår så dom höll på att hänga ut den när jag roffade åt mig en haha

2010-06-11 12:45:23
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
» elena

tror den är köpt på onoff eller elgiganten någon av dom större kedjorna. haha :D

2010-06-11 13:54:33
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback