Lång arbetsdag!

Idag är det alltså Torsdag för er som inte redan visste :)
Kontoret har kvällsöppet till kl 18 idag, men dock sista torsdagen för att nästa vecka har vi sommartider *jippi*
Så vi kommer att stänga kl 15 varje dag under hela sommaren och det känns så skönt. Trots att dessa dagar
brukar gå ganska fort, så känns det ändå segt i mellan åt.
Men det är fortfarande roligt. Nu börjar man komma mer och mer in i systemen och jag tar på mig alla arbetsuppgifter som kommer. Har haft mitt första kundmöte nu, och gjort en massa roliga arbetsuppgifter. Men det är verkligen tok svåra saker man ska försöka komma ihåg. Men det kommer att sätta sig tillslut när man fått göra det ett par gånger. Papper hit och underskrifter dit, mycket att hålla reda på. Men jag tycker det bara är lärorik och intressant. Bara 2v kvar tills J går på mammaledighet, vilket är läskigt, för då tar jag över helt!

Tillbaka till en annan sak, är det inte lite väl typiskt att det är så himla fint väder just på torsdagar eller iaf när man jobbar och sitter instängd hela dagen/dagarna?!
Kunder kommer in och berättar hur skönt det är ute och att vi borde få jobba ute istället. Det får ju en att bara längta ut ännu mer. Frustrerande är vad det är!
Det är sommar ca 2,5mån per år, och nog fasen jobbar man mesta dels av tiden. Jag som är så sommar och sol tokig vill bara vara ute och njuta när sommarn väl är här.
Imorn skulle det endast bli 12-15 grader på dan, och på lördags ska det regna. Varför jäklas vädret med mig?!

Det är klart det ska regna på lördag då man är ledig och jag har bokat bana i Örebro för lite gokart.
Får hoppas att regnet inte kommer dit eller att det regnat när vi väl kommit fram. Så man slipper bli blöt eller värst av allt att det blir inställt.
Ska bli så kul att åka gokart! Ska bjuda både Putte och brorsan, och så följer 7pers till med, som det ser ut nu. Väntar fortfarande på svar från några. Men mellan 10-15pers blir lagom. Vi ska köra en tävling som kommer att ta ca 1-1,5h och då får man inte vara fler än 15pers på banan.
På denna bana i Örebro anordnar dom SM tävlingar, vilket är lite roligt och banan ser ut att vara hur rolig som helst att köra på. Så jag hoppas att tävlingen kommer att gå bra och jag hoppas och siktar på en pallplats :)
Sen hade vi tänkt passa på att grilla vid banan, då dom tydligen har grillstationer, men som det ser ut nu hinner vi inte innan dom stänger.

Nej nu ska jag ta lite lunch. Ska först gå ut och titta efter en hund, som suttit utanför vårt kontor i över 1h helt själv och skäller hela tiden. Jag blir så frustrerad och arg på ägare som bara lämnar hundar!! Ska kolla till den och och blir den inte hämtad snart, ringer jag polisen!

Peace out!



Klicka på bilden för att komma till hemsidan


Kommentarer
» Nadja

Än så länge har de knappt varit någon sommar så du har inte missat jätte mkt även om de just idag är skönt väder. Men de kommer fleeer dagar. Och om du slutar 15 varje dag under sommaren så är de ju SUPERLYX! =)

2010-06-17 16:11:36
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback