Livet kan vara väldigt orättvist

Igår fick jag en väldigt tråkigt besked, att en "bekant" gått bort. Jag kände inte honom, men har träffat på honom ett par ggr. Han gick dels i min storesysters klass samt var bror till en nära väns sambo. Oavsett om man inte känner personer som går bort, vet man vem det är så blir man ändå påverkad när man får ett så hemskt besked. Han var både blott 32år och dog i den hemska sjukdomen cancer. Jag har själv förlorat min farmor i cancer och min bästa vän fick de när vi gick på gymnasiet. Som tur var vann hon över det och jag är så tacksam för det.
Jag hoppas verkligen att forskarna lyckas hitta ett botemedel mot denna hemska men blott väldigt vanliga sjukdom. Tyvärr så kan det drabba vem som helst, gammal som ung. Mina tankar går iaf till den drabbade familjen. R.I.P


För att återgå till något roligare så trivs jag toppen på nya jobbet. Har nu varit här i en vecka och allt har gått bra. Det är mycket att ta in och systemen är annorlunda. Men i övrigt så börjar pusselbitarna falla någorlunda på plats. Jag skulle dock vilja ha ett utomhus jobb just nu, men det vill nog alla när solen skiner och det är varmt ute. Hade varit toppen om man kunde ta med sig en laptop och arbeta utomhus i solen. Men tyvärr går ju inte de :)

Helgen som var har bara rusat förbi men jag har haft super trevlig och roligt. I fredags efter arbetet blev jag hämtad av min älskade för att åka och köpa pizza. Vi kände oss båda lite trötta och orkade inte laga någon mat. Efter maten blev det bara lite "familje" mys i soffan framför Talang och film.
På lördagen så begav sig Putte ut till garaget för att hämta både motorcykeln och en hjälm till mig. Vi tog oss en tur på hojen till Kvicksund för en fika med pappa på hans båt, men han var tyvärr inte där, han låg ute på sjön och svajade. Så vi tog oss tillbaka till stan för att köpa en flaska rosé, då vädret gjorde en väldigt sugen på just det :) Direkt efter begav vi oss till Erik i Örsta för en liten spontan fika. Var mycket trevligt att små prata lite och se hans hus. Sedan åkte vi och lämnade hojen för att åka och handla lite inför grillningen som vi spontant planerat i Rothoffsparken. Vi hämtade upp Ekberg på vägen och mötte upp Jocke och Paanis i parken. När vi var i full grillning dök Johan och Linda upp samt Ida med Co. Så vi blev väldigt många till slut. Det var helt underbart och somrigt att sitta hela kvällen där. Tyvärr hamnade vi tillslut på Harrys efter många om och men, och där var det skit tråkigt!!! För det första hade jag knappt energi till att dansa (vilket aldrig hänt), sen kände man ju knappt en kotte ute. Så det blev en väldigt lugn kväll för min del trots allt men ändå mycket lyckad.

Nu ska jag ta och gå till ICA  för att handla lite sallad till min lunch. Kanske ska sitta ute och äta i solen?

Hoppas ni får en bra dag och kom ihåg att ta hand om varandra!

See you later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback