Monday all day today

Idag har endast arbete stått på agendan, jag har tagit mig genom nästan hela dagen smärtfritt.
Nu återstår ca 25min till hemfärd och jag längtar massor.
För övrigt är jag fortfarande förkyld och hostig, men just nu känns det inte så konstigt eftersom vädret verkar
svänga ganska rejält. Ena dagen är det sommarvärme så folk går halvnakna, andra dagen går folk i
fullmundering (=fullt påklädda), så det är ju som bäddat för en förkylning.
Nog för att solen skiner ute är det ingen direkt höjdar värme. Frös när jag gick till tåget imorse och
det kommer tydligen inte bli så mycket varmare på hela veckan.

Ihelgen har det varit fullfart som vanligt. Det började i fredags med att jag åkte hem 1h tidigare från jobbet,
kände mig väldigt trött och hängig. Åkte hem till mamma en sväng för att äta samt träffa lilla Idun.
Efter det åkte jag hem och möttes av min älskade Indra som glatt väntat på mig. Vi intog soffläge så fort Putte
kommit hem för lite fredagsmys.

Sen kom lördagen, då Putte som vanligt studsade upp av rastlöshet, medans jag låg kvar framför tvn till kl 11.
Därefter mötte vi upp Richard och Albin för lite hundbus i skogen. Indra blev helt överlycklig så fort hon såg
att Albin var med. Dom busade massor och Indra orkade inte riktigt springa så mycket i sommarsolen, inte lika mycket som Albin iaf. Han ville bli jagad av henne helatiden, men upptäckte att hon är ju ingen ungdom längre
och har inte alls samma energi som han. Men det är så super roligt iaf att släppa dom tillsammans så dom får busa som bara dom två kan.
Efter vår promenad i skogen och jag ner till stan för att möta finaste Fia. Vi tog oss en tur på stadens gator och butiker. Tittade lite lätt på Pride festivalen som tydligen var just den här helgen, hade inte jag koll på =)
Vi lunchade och Fia shoppade och vi smed lite planer för kvällen.
Efter stan stängde åkte vi till Ekängen för att handla inför kvällens planerade grillning i Rothoffsparken.
När kvällningen kom åkte jag och hämtade Bästaste Sara (min gamle klasskamrat och bästa vän), då hon äntligen var hemma i stan. Påvägen hämtades Fia upp återigen och vi mötte på pojkarna och intog grill-läge!
Det var massor med folk i parken och en massa mygg! Så vi åt vår mat, vi spelade en omgång kubb med fördelningen: Jag, Fia och Sara i lag 1 och 5 grabbar i lag 2. Vilka vann tror ni? Vi såklart =) Sedan drog vi med alla grabbsen och gick hem till oss för att dricka lite gott. När klockan närmade sig halv 1, kom grabbarna på den ljusa idén att gå till Raw. Så vi tog på klackarna och vandrade dit. Väl inne på Raw (som var premiär för min del) möttes vi av alla Pridare =) Det var ganska roligt faktiskt.
Efter krogbesöket och allt dansade blev det lite efterferre hos oss, men varade i någon timme bara. Skönt de =)

Så har helgen sett ut och jag hade jätte kul med finaste tjejerna och trevliga grabbar.
Jag älskar när det blir spontant och helt oplanerat.

Nu ska jag ta och plocka här innan hemfärd.

Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback