Carpe Diem

Eftersom renoveringen i vår lägenhet kommer att startas efter årsskiftet, så sitter jag och bara tok frossa i en massa indrednings sidor. Jag är helt lyrisk av glädje och jag vill fixa nu!
Å när jag satt och tittade på en hemsida som har en massa dekorer, så fann jag denna bild nedan.


Och som många säkert vet så älskar jag äldre stuk på lägenheter/hus, så som högt i tak, balkar i taket, öppna spisar, kaminer - you name it.  Just för att de har historia, en personlighet och de skapar värme, som jag kan känna att man inte får i en nyare/mordernare lägenhet. 
Åter till bilden, så ser man att dom själva byggt en (till utseendet) lik öppenspis modell, som jag tycker är tok snygg och smart. Varför har jag inte tänkt på det tidigare att bygga en egen?!

Man kan både ställa blockljus, eller som på bilden, men även köpa olja som ger en naturlig eldslåga som används i "dekor" öppnaspisar. Jag har tänkt flera gånger om man skulle ha köpt en sådan öppenspis, men tyckt att det varit dyrt. Så jag ska nog banne mig bygga en egen, med hjälp av P såklart, och ha i v-rummet.
Får dock se vilken modell som är lättas att bygga, en hörn- eller en vanlig längst-med-väggen modell. Men det visar sig efter man vet på ett ungefär vad det kommer gå på i material kostnad.

Sedan har jag bestämt mig för att beställa hem textdekor till något eller några av rummen, som skall sättas på väggen, men inte bestämt vilken text. De får jag nog vänta tills vi valt ut tapeter osv och renoveringen har startats. 


 

 


Kommentarer
» camilla

Spännande!! Öppna spisar är ju så mysigt, hög mysfaktor! Klart ni ska fixa en :) Jag tror själv att jag ska köpa en dvd med öppen brasa.. bara för att det ser så mysigt ut ;)



Faktiskt tror jag också det är en del av läkningen, sedan fungerar jag som så att jag tror att det finns en mening med allt!



Jag hoppas och tror att Aruba ska motsvara mina förväntningar! Blir det någon resa för er?



Ha de så gott och trevlig helg på er! Många kramar!

2010-11-19 17:00:44
URL: http://vitarummet.blogg.se/
» camilla

Haha, jag tror faktiskt också att dvdn bara blir liggandes.. :)

Precis!! Tänker också på det citatet ibland!



Jag tycker Jay är absolut bäst men vet inte om jag tycker att han ska vinna idol, känns som han kan få sitt egna skivkontrakt med hans typ av låtar ändå! Minnah har gått in och tagit revansch nu tycker jag! :)



Alltid skönt att lämna kylan för en vecka eller två! Jag kanske skulle börja packa nu! Ha det så bra och sköt om dig! Kram kram

2010-11-20 11:35:16
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback