Helgens sammanfattning

Fredagen startade som vilken annan vardag som helst, med arbete. Hade en väldigt intensiv, fartfylld och lärorik dag. Jag fungerar som sagt bäst under stress och press. När kontoret var stängt tog jag mig vidare mot brorsans lägenhet då vi väntade på en mäklare. Det blev ett väldigt trevligt möte, vi fick positiva besked och brorsan var mer än nöjd efter allt beröm han fått för sitt arbete på lägenheten. Jag kände mig mycket stolt!

Efter mäklarträffen tog jag mig hemmåt för att äta en bit mat. P nämnde då att det skulle bli en liten glöggkväll med grabbarna hemma hos oss. De var väl mysigt tänkte jag fast jag inte gillar glögg. Men jag hade laddat med dricka och snacks inför Idol. Första personen att dyka upp var P´s vapendragare Danne, sedan dök Emil och underbara Ida upp. Men jag satt stadigt med min dricka medans de andra intog alkoholhaltiga drycker. Efter många gäspningar och hoppet om att det ändå skulle bli en lugn och tidig kväll, så knackade det på dörren igen, där stod Johan, Linda och Ekan men systemetpåsar i högsta hugg. Nu började jag känna att det inte alls skulle bli en lugn kväll med lite sällskap, utan ett riktigt raj raj. Så jag gick och hämtade min lilla vinare och korkade upp för att social-dricka lite. Men denna från början lugna tillställning resulterade i en väldigt lyckad och spontan hemmafest på sisodär 11 (lätt berusade) härliga personer. Det blev en väldigt härlig kväll med mycket skratt och sång.

När väl lördagen infann sig med stormsteg, var det inte många knop man gjorde. Vi drog oss länge i sängen tills vi kände att nu måste då lilla gumman få komma ut och göra sitt, trots att hon egentligen kunde sova bort hela dagen. Men vi tog oss sedan iväg i våra mysisar, hämtade lite mat och placerade oss framför tvn. Därefter ansölt Mange och Carro upp för en myskväll framför Så mycket bättre och filmen What happens in Vegas.

Igår var det fars dag och självklart skulle pappsen firas. Jag tog Indra under armen och åkte till Ica Maxi för att köpa filmerna The Hangover och Björn Gustafsson - Ett livsverk, som han fick i present. Men dessa filmer fick han även cheddar popcorn och julmust, som gjort för en filmkväll. Men vi tittade på The Hangover tillsammans och den är ju så bra. Pappa blev iaf väldigt nöjd över sina presenter, vilket glädjer mig.


För övrigt så kommer det ny mäklare till brorsan idag och det ska bli intressant och höra vad hon säger. Denna mäklare har sålt de andra fastigheterna i föreningen, så det ska bli kul å höra vad hon värderar lgh till.

Å idag fick jag besked om att vi fått lån för att köpa vår lgh, känns helt underbart. Så det blir många fina julklappar till oss i år, när vi äntligen blir ägare av vår bostad. Efter årsskiftet är det vi som drar igång med renovering - längtar!


Kommentarer
» camilla

Neejmen vad roligt!! Grattis! Även om det krävs lite tid och pengar på renovering så är det ju så värt det att få precis som ni vill ha det! Ska bli spännande att följa om du väljer att dela med dig förstås :) Vilket jag hoppas på! Kram Camilla

2010-11-16 22:35:27
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback