Thank God It´s Friday


Gud va underbart att det ÄNTLIGEN är fredag. Den här veckan har dock gått snabbt (som vanligt) men den har varit slitig. Har dock haft lyxen att ha min käre sambo hemma sen måndags kväll. Detta är något man inte längre är van vid. I onsdags när vi hade den värsta dagen på jobbet både känslo- och händelsemässigt, så överraskade min sötnos mig med att ha maten redo när jag kom hem. Det bjöds på tacos och han hade tänt ljus i hela lägenheten. De där kallar jag vardagslyx!

Idag har jag haft fullt upp med möten och kundbesök, väldigt lärorikt och intressant. Så denna dag har gått väldigt fort. Kommer att åka hem lite tidigare idag då jag bokat en värdering på brorsans lägenhet. Mäklarn kommer dit klockan 16.00 och det ska bli spännande vad den är värd. En annan mäklare är bokad på måndag, så vi får se vem som har mest och bäst att erbjuda. Sedan ska den ut på försäljning.

På lunchen fick jag ett samtal från min älskade som ställde en diagnos på mig. Jag har klagat tidigare på min trötthet, min mage, får blåsor och är allmänt känslig i munnen, att jag är orkeslös mest hela tiden osv. Jag försöker tänka på vad jag äter, vitaminboostar mig själv i stort sätt varje dag, men inget tycks hjälpa. Kroppen är precis som vanligt, jag är lika trött trots "fasta" sov tider, jag har fortfarande strul med magen fast jag undviker laktos. Som sagt allt verkar vara som vanligt fast jag ändrat en massa.
P hade iaf läst en artikel på Aftonbladet om en vanlig "folksjukdom" där han tyckte att de allra flesta symtom passade in på mig. Så jag gick in och läste - han hade faktiskt rätt, är det så att jag faktiskt har svamp i kroppen?! Nu känner man sig som en hypokondriker, men det kändes som om han faktiskt hittat orsaken till varför jag mår som jag gör.

Jag ska försöka testa att äta dessa saker som de tipsar om i artikeln, som förebygger folksjukdomen Candida.
Gå in och läs artikeln här om ni är nyfikna på vad det kan vara för något. Även ni kanske har Candida, då det sägs att varannan kan vara drabbad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback