Here is some pictures from my loving Barcelona


Lite skillnad på dörr. Våran lilla ingång är nr 308 :)





Här är en liten skymt av våran lyx svit med två enkel sängar och en dubbel i mitten.




      Detta är en bit av den vackra hamnen med pretty nice boats! 
                                                   




Här har vi precis njutit ett par timmar på den fina populära stranden Barceloneta.
Där serverades bl.a Mojito (mums), Cola - Fanta - Cerveza - Beer och Masachi - Masachi (vilket betyder massage,antar jag.) Var rätt svårt att förstå vad dom små thailänskorna tjötade om på stranden.




 Här är vi på Barcelonas akvarium där det fannas väldigt många vackra fiskar samt en hel del hemskt fula. Som denna märkliga fisk som verkar lägga sin näsa i blöt *haha* (usch den var dålig)





Längs den berömda La Rambla som var smackad med restauranger och shopping, stod det även en hel del mänskliga statyer, bl.a denna guldiga favorit.




Här har vi tagit oss ut på våran gamla motsvarighet till Rolling Rock, fast lite bättre och lite roligare.




Här har vi ett av Gaudis mästerverk, där fasaden är helt fantastisk med väldigt fina färger och sjukt snygga balkonger. Där de är formade som en "fantomen av opera" mask, som man kan skymta lite på bilden.




Här har vi Gaudis störta mästerverk som inte är av denna värld. Fast han gick bort på 20-talet fortsätter arbetet med La Sagrada Familia, som numer finansieras av besökare/turister samt gåvor. Detta är den gamla/första delen av kyrkan.


Här kan man se den nya delen som otroligt vacker med alla skulpturer





Här bjuds det på en Tessan la struts. Mitt ena ben ser bort kapat ut, men det var en fin palm :)





Ja då var det ett litet ax plock av det bästa i Barcelona, och det är helt sjukt vad jag längtar tillbaka nu när man gått igenom bilderna. Vill tillbaka och lägga mig på en solstol i den gassande solen och bara njuta!


Kommentarer
» Sofia

Ser jättefint ut, vännen! Ja, jag har den där Gucciboken oxå, började på den för ett tag sedan men fastnade aldrig i den så jag la ner. Men har hört från flera andra att den ska vara bra! Yes, vi lär ju ses snart :) Krams

2010-09-21 16:49:29
URL: http://laii.blogg.se/
» Nadja

Du får hälsa på så ska jag visa! =) (en ursäkt för att leka hihi)

2010-09-22 09:36:27
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback