I´m still here

För er få som läser/följer min blogg så finns jag fortfarande kvar. Har dock inte haft ork eller vetat vad jag ska skriva om.

Det har nog inte hänt några större livs avgörande saker sen sist jag skrev, men ska försöka sammanfatta vad jag har haft för mig den senaste tiden:

  • Festat till det lite med underbara vänner på balkongen
  • Var på Restaurang festivalen i början av juni
  • Brytit ihop av okända anledningar
  • Skrattat
  • Tränat
  • Varit på möte med psykologen
  • Träffat min underbara moster Eva med familj i Katrineholm
  • Bott på hotell i Mariefred
  • Varit barnvakt till mina älsklings tvillingar
  • Haft någon form av infektion i kroppen
  • Varit/är kroniskt trött
  • Bokat hotell och bil till USA resan
  • Hjälpt bror med sambo att flytta in i nya huset
  • Varit på IKEA
  • Haft möte med polisen
  • Varit på middag hos chefen och plaskat i deras pool
  • Shoppat
  • Försökt att hitta tillbaka till mig själv
  • Tok saknat min kusin Marianne
  • Små planerat resan till stugan i Narvik
  • Solat
  • Saknat min Madde
  • Planerat fortsatt renovering av lägenheten
  • Haft kvalitéts tid med mina älsklingar där hemma
  • Ätit middag på O´learys

Det var nog alles. Det tuffa och jobbiga under denna tid som gått är att jag kämpat för att hitta tillbaka till mig själv och att jag ska känna mig säker. Jag har alltid varit ganska orädd och tagit dagen som den kommer. Allt löser sig och allt man är med om gör en starkare. Men när man sedan bryter ihop och inte fattar varför, så tar man ett par steg tillbaka och blir då frustrerad över att man ännu inte hittat tillbaka till sitt gamla jag. Men detta är självfallet helt naturligt och kommer säkert att fortsätta såhär ett tag till. Jag mår i varje fall bättre men har fortfarande vissa dagar då jag bara är. Då jag lite drar mig undan och försöker vara lite osynlig, vilket inte alls är likt mig. Men jag tillåter mig att vara så och tvingar inte mig själv till att låtsas.

Jag vet dock att jag kommer att vinna mer på att dom rånade oss än vad dom gjorde, då detta har berikat mitt liv med mer kunskaper och erfarenheter, samt gett mig möjligheten att lära känna mig själv bättre. Sist men inte minst så har det självfallet gjort mig mycket starkare. Låter säkert jätte tokigt då man absolut inte vill vara med om något liknande, men ni förstår säkert vad jag menar.



Mitt motto

Every cloud has a silver lining
(People sometimes say that every cloud has a silver lining to comfort somebody who's having problems. They mean that it is always possible to get something positive out of a situation, no matter how unpleasant, difficult or even painful it might seem.)


Kommentarer
» Tida

Är stolt över dig att du kämpar! Finns här om du vill prata eller inte prata och bara vara.

Vi kanske kan ses till helgen.

Kramar

2011-06-15 20:12:26
» Tessan

Tack min älskade vän. Du har varit ett otroligt stöd från dag ett, är lyckligt lottad som har dig :)

Vore väldigt trevligt å ses ihelgen. Kram

2011-06-15 20:57:29
» Veronica

It does not matter how slow you go as long as you don't stop! Du verkar vara en stark tjej så klart du kommer att komma än starkare ur det här!

2011-06-16 22:19:36
URL: http://justbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback