I want to break me in half

Just nu skulle jag mest av allt vilja dela upp mig i två delar för att hinna med allt som ska/behövs göras.
Försöker verkligen göra ALLT för att försöka hitta balans och sluta stressa, men just nu är stressen som värst och jag vet inte hur jag ska hitta tillbaka till mig själv. Jag bara längtar tills allt är över. För så som det är nu så kommer jag inte hålla länge, varje kväll när jag gått och lagt mig de senaste 4v har jag haft hjärtklappning.
Det är otroligt skrämmande och jag försöker att tänka på det som stressar upp mig och försöker även att varva ner när jag märker att jag agerar stressigt. Men för dom som inte är stressade personer, eller som omedvetet stressar, är det ganska svårt att förstå och veta hur man ska sluta stressa.

Om jag hade vunnit pengar så hade jag åkt på en låååång semester, men dessvärre kommer det aldrig att slå in och inte heller är det någon lösning. Men att bara få lite semester på annan ort/land skulle nog kunna ge lite extra energi och lugn.

Jag vet att det är många som har förväntningar på en men dom största har jag från mig själv. Vilket kan tyckas väldigt dumt och att man ska försöka sänka ens egna krav på sig själv, men jag har så mycket att kämpa för att jag inte kan. Men på något sätt, hur mycket man än sliter, känns det som att avståndet bara blir längre och längre.

Hoppas verkligen att allt lugnar ner sig snart och att saker och ting hemma blir klart, så man kan fokusera på det som är viktigast. Å jag ska verkilgen anstränga mig till det yttersta för att fokusera på just det som är viktigast och på det/dom som får mig att må bra.
Nu när jag kommit igång med träningen - igen - efter 3v sjukdom, hoppas jag kunna gå in i mig själv på något sätt när jag tränar och försöka hitta lugnet - men framförallt fokusera på hälsan och välbefinnandet.

Stressen är helt klart en faktor till att jag varit sjuk så ofta den senaste tiden, men framför allt att man mått dåligt till och från. Dessvärre är det otroligt svårt att prata med folk om det, av rädslan att dom inte riktigt förstår. Men min hälsa är det viktigaste då jag vill leva ett långt och friskt liv. Göra de saker jag vill och ha roligt på vägen utan en massa stress eller press.



Humor =)





Kommentarer
» camilla

En avstickare till annan stad är aldrig fel, för att rensa tankarna och ta en break från alla krav och måsten!



Jag tror att renoveringen påverkar dig enormt om du är stressad och dessutom har en lägenhet under renovering. Hemma är ändå platsen du finner ro. Tror och hoppas att du mår bättre när ni är klara!



Stor kram!

2011-03-30 21:16:04
URL: http://vitarummet.blogg.se/
» Anonym

Vet du vännen?! När jag känner mig så där stressad och som att hela livet vara rusar så läser jag.

Med andra ord så måste du komma på vad som får dig lugn och något som gör att du kan "radera" hjärnan för en stund. Och eftrsom jag är en bokmal så är just läsning de bästa för mig.

Ta hunden och stick ut i skogen några timmar alldeles själv, eller träna om de får dig att slappna av!

Men om du behöver prata eller bara något annat att tänka på så finna jag här......



Kram Tida

2011-03-30 21:44:02
» Tessan

Tack gumman!



Jag önskar att jag var en bokmal, men jag kan verkligen inte läsa böcker. Jag kan inte koncentrera mig på de jag läser och inte heller slappna av helt. Har massor med böcker jag vill läsa med jag blir så trött att jag somnar :) Sen har jag ännu svårare att läsa när någon är hemma. Behöver plugga satans placeringar, men det går verkligen inte heller bra. Bara jag hade mer tid och kunde lägga all fokus på att blir klar med det, kommer det nog kännas mycket lättare sen. Men tiden räcker inte till. Om jag inte får träna blir jag stressad, om jag inte får träffa mina vänner blir jag stressad, om jag inte hinner med hemma med det som behövs blir jag stressad. Jag känner mig alltid som lugnast under ett träningspass, eller när jag träffar mina tjejer :) För då tänker jag på helt annat. Sen såklart känner jag mig lugn när jag promenerar med Indisen, eller när Putte och jag är iväg. För hemma känner man att det bara är lägenheten man vill få klar, fast orken eller fokus inte ligger på just den. Sen tror jag att jag är enormt behov av semester, det räcker inte med 2v på ett år. Vi skulle ju ha åkt, men bil fan gick ju sönder då! :(



Massa kramar till dig!

2011-03-31 12:04:51
URL: http://tingelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback