Hjälp djuren!

Jag har sen barnsben varit tok förälskad i djur. Största kärleken har jag så klart till hundar, men var även helt galen i bl.a delfiner. Så fort man skulle rita något i skolan eller hemma så pryddes mina papper endast av hundar och delfiner.  
När man var liten var det även populärt och är fortfarande att sälja jultidningar. Hade massor av vänner som sålde dessa men inte jag. Jag sålde jultidningar för WWF istället, då intäkterna gick till djuren. Vilket jag tyckte var super viktigt. Kommer ihåg att de hade jätte fina saker i deras tidningar dock lite dyrare än vanliga jultidingar. Men man gjorde en god gärning när man handlade.

Det jag vill komma fram till är att vi måste lära oss att ta hand om våra djur och inte minst sluta döda och förstöra deras natur. Utan dessa djur kommer inte heller vårt liv att finnas, så vill vi leva måste vi alla hjälpa till.
Nu låter jag som en djuraktivist, men vi lägger så mycket fokus och engagemang på att rädda oss människor från allt som hotar oss, men vem tar hand om djuren?

Jag har varit Gorilla fadder i snart 10 år, där jag skänkt 50 kr i månaden, vilket inte är så mycket men det är alltid någe. Jag skänker i mellan åt pengar till barncancerfonden, behövande barn, människor i katastrof drabbade länder osv. Men jag känner att många glömmer djuren, eller helt enkelt skiter i dom.

Jag menar inte nu att ni ska skänka en massa pengar, men jag vill öppna era ögon för WWF och allt arbete de gör för vår natur och framför allt våra djur.


Klicka här för att läsa mer utrotningshotade pandan


Kilcka här och läs mer om tigrarna som bara blir färre.


Så här kommer det att se ut på många platser om några år. Det är skrämmande!


Klicka här för att komma till WWFs hemsida för att se vilka djur som behöver akut hjälp.


Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback