Crossfit in my heart

Igår var det äntligen dax för höstschemat att dra igång på Forever. Jag var tok laddad för deras nytillskott Crossfit. Jag hade fått höra av intruktörer på gymmet att det är ett riktigt genomkörar pass på 30 min. Tydligen så fick benen en ordentlig omgång. Kl 19.15 stod jag redo på gymmet för lite uppvärmning på löpbandet. När det var dax halv 8 var vi endast 3 grabbar och 3 tjejer i sal 3. När man såg tavlan där det stod vad ett varv bestod av, kände jag att det är nog inte så tufft, speciellt inte benböjen. Man är van att köra slut på benen med vikter och många rep. på Bodypumpen, men tji fick jag. Mycket riktigt var benen värst.

Ett varv består av:

50 hopprep
40 benböj
30 crunch
20 skidhopp
10 armhävningar

Det var uppbyggt på så sätt att på 7 min ska hinna göra så många varv som möjligt av dessa övningar. Efter 7 min blev det 2 min vila, och sen var det bara att köra 7 hårda minuter till.
Bara för att vi var så duktiga fick vi en belöning av vår instruktör. Att köra stolen mot väggen *jippi*
Där försvann sista orken i benen vill jag lova, men vi alla överlevde dessa 30 min av sjuk träning och jag älskart!

Och som hon sa när vi skull gå är detta den ultimata träningen och man bör vara med från början, då det nu körs basövningar ett par veckor, därefter kommer övningarna att ändras till mer avancerade och tuffa.

Så testa ett pass crossfit om ni får möjligheten. Ni kommer känna smärta! :)



Kommentarer
» Nadja

På onsdag, då testar jag!

2011-09-06 12:21:25
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback