Bad hair day...

kan väntas bli imorgon med min vanliga tur.

Just imorgon önskar jag mig gåvan att göra sig fin i håret och ögat för att välja snygga outfits. Min lilla söta Anna ringde och frågade idag om jag vill följa med henne imorgon och modella lite. Vi ska få åka limmo till fotograferingen (som jag aldrig har gjort, fast vill, men som känns lite pinsamt, när man är "vanligt" klädd en vanlig lördag). Vi ska få fotograferas någonstans i stan och vi ska ha med egna outfits, samt fixa håret själv, vilket för mig är värst. Håret alltså. Men sminkning står dom för vilket är roligt och passande, då jag ska på fest hos en gammal kollega på kvällen. Så det är skönt att låta ett proffs göra ett försök på detta fejs. Hoppas man fastnar på bild bara :) Ska iaf bli roligt och spännande att få test-modella lite, något som man aldrig har gjort. Jag som själv inte tycker jag fastnar på bild, just för att jag känner mig som ett kylskåp - Steril, stel och vit.

Men till detta dilemma, vad ska man ha på sig och vad ska man göra åt håret?
Ni som är tjejer och har en kille, ni vet säkert hur det är på helgerna när man ska ut och man vill klä upp sig lite. Man går till sin kille och frågar:
- Hur ser jag ut?
- Ja, det ser väl bra ut!
- Nja, du ser så mörk ut!
- Har du inget annat roligare?
- Ska du ha håret sådär? eller Vad ska du göra åt håret?

Man vill ju alltid se fin och snygg ut speciellt om man ska iväg och speciellt för sin kille. Men jag skulle verkligen vilja att Putte gick in i garderoben och hjälpte mig att välja kläder och säga att detta passar dig fint, eller detta är du snygg i. Att man kan få raka svar och lite hjälp. Vi tjejer säger ju ofta åt killar, kan du inte ta på dig den där skjortan eller så hämtar vi den. Nu kanske det bara är jag som tycker såhär, men vet att det finns någon därute som känner igen sig när man gärna vill ha ett par extra ögon som hjälper en välja kläder osv.

Nu ska jag nog ta och åka över till Fia och låna hennes plattång, som är en aningens bättre än min. Ska försöka testa mig på att fixa någon frisyr, så kanske man slipper panik imorn.

Dagen ska iaf startas med ett underbart pass på Forever  - Bodypump. Imorgon får vi yttligare tillskott i vårt lilla tränings-kompis-harem. Välkommen Linda! Kuligt =)

Wish me luck!

Kommentarer
» Nadja

Aha, du lät dig luras av de där haha:) dom ringde mig men jag sa att jag inte betalar för bilder... Speciellt inte ordigerade.. Man får dom bilderna man vill ha på en skiva men dom fixar inte ens dom.. Dåligt! Däremot tycker jag de är kul att du ska få testa på för du e ju så söt syns imorgon kram

2009-12-18 22:02:27
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback