Vill resa - far far away!

Å idag har jag mest suttit och drömt mig bort till varmare breddgrader. Det är inte alls länge sen jag var i varma, härliga och otroligt underbara Barcelona. Men int räckte de int!
Inte nog för att jag åker på en weekend till Zürich den 1a oktober för att mysa med min kusin och kusinbarn. Har redan spanat in vädret där då det brukar vara varmt i september. Men denna gång är det lika kallt där som här. Vilket inte gör mig gladare. Hösten har bara börjat och jag har lite panik över allt kommande regn, gråa dagar, mörka mornar och kvällar, denna kyla. Tycker det är otroligt härligt med allt detta så länge jag är inomhus, gärna under täcket eller i myskläder och tofflor, med en kopp tea i handen och tittar på en bra film med tända ljus. Då älskar jag detta väder. Men annars känner jag bara hur mitt humör ändras och att jag blir så himla mycket tröttare.. What to do?! Jo man får se till att boka så mycket roligheter man bara kan för att hålla humöret uppe för att kunna överleva denna låååånga höst och vinter. En sak till jag gillar med när det blir lite kallare, är att man kan klä sig i jeans, snygga varma tröjor, tjocka halsdukar, mysiga jackor och framför allt, stövlar!

Men som många vet jobbade jag och min käre P hela somaren och hade ingen semester ihop. Så vi har små pratat om en "lång" resa på två veckor på varmare breddgrader i ett mycket vackert och billigt land - Thailand. Sveriges nya motsvarighet till Sällskapsresan! Vi har inte spikat nått eller för den delen tittat på resor gemensamt. Men jag är inne och tittar lite titt som tätt. Har idag spanat på flygresor dit i februari, och de ligger på runt 8000kr. Boende ligger runt 6000kr för två! Då finns det ändå billigare och dyrare hotell. Men jag har bara små spanat lite. Satt även och kollade på Resia.se och där kunde man åka med Fritidsresor både flyg och boende för ca 11000kr. Vilket jag inte tycker är så värst dyrt. Så nu ska jag suga lite på karamellen och tala med min käre P och se vad han känner för en resa med mig i februari/mars där omkring. Någon mer som är sugen på lite semester?!






Kommentarer
» camilla

Tack gulliga du! Visst är det obehagligt, jag säger bara larm till nästa hus!! :P

Jag är likadan, vill ha sol bad & värme NU! Sitter faktiskt och letar lite resor nu.. skulle vara skönt med en veckas semester efter flytten! Ta hand om dig! Kramar

2010-09-19 18:02:53
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback