Det sker framsteg...

i lägenheten. Igår höll P på med garderoben och satte upp alla skivor. Så istället för att sätta upp gipsskivor, så målar vi direkt på träskivorna.
Det kommer bli kanon!

Ikväll kommer målarn och ska måla klart väggar och tak, samt förbereda för tapetseringen. Min förhoppning är att han är klar innan helgen med sovrummet.

Så på lördag har P och jag tänkt åka till K-rauta och köpa fästen och konsoler till hyllplanen, samt stänger och allt annat krimskrams som kan vara bra att ha som förvaring i garderoben.
Förhoppningsvis hinner vi sätta upp allt på lördag eller söndag, så vi kan flytta in alla kläder eller iaf det mesta innan helgens slut.

Idag eller i morgon får vi även leveransen av vårt nya golv *jippi*. Så P kommer att säkerligen börja lägga golv i sovrummet och garderoben i helgen, om han inte blir in ringd på jobb.

Det ska bli så otroligt skönt när sovrummet och garderoben är klara, blir tokig på att inte hitta kläder och eller att ha yta att röra sig på. 

Men snart så, snart, då är allt den värsta biten gjord. Sen är det bara att påbörja hallen och köket =)


Kommentarer
» camilla

Åh det kommer bli toppen, det tror jag det!



De första månaderna i huset hade jag mina kläder i sopsäckar, höll på att bli galen efter ett tag! :P



Ja det ska bli spännande, vi tog en promenad där förra sommaren, så himla fint runt omkring så det ska bli kul att se hur hotellet är :)



Ha en bra dag!



Kram kram

2011-02-16 15:35:11
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback