Förkyld och allmänt mosig

Imorse vid uppstigning ur sängen, kändes det som att jag blivit överkörd och mosad av en stor monstertruck. Jag är inte så pass förkyld att näsan rinner och ont i halsen, men när man känner att det sitter långt därinne och irriterad. Å jag som endast har/hade 1 dag kvar på min detox!

Då jag inte mår någe vidare, fick jag ta och bryta min detox under lunchtiden. Kände att en sallad inte kommer göra mig något gott, så det blev att knata in på ICA och handla en matlåda, korvstroganoff och ris. Kände att kroppen verkligen behövde varm husmanskost för att inte bli sjukare. Ska jobba på Eskilstuna kontoret torsdag, fredag (den här veckan) och måndag nästa veckan, så då vill jag vara igång med maten.

Känner mig ändå väldigt nöjd och stolt att jag klarade mig så pass bra utan några misstag, speciellt under helgen. Jag tog mig igenom en middag full med frestelser och en seg söndag med en väldig matabstinens.

Så ett tips från coachen: Om du ska köra en detox...

  • Försök få den personen du lever med också kör en, då det underlättar matmässigt och man kan peppa varann.
  • Undvik att bli överbjuden på middag, då det lätt leder till abstinens på alla matfronter.
  • Se till att ha recept, ingredienser hemma och planera din mat
  • Se till att hålla dig sysselsatt, dock inte så pass att du inte har möjlighet att äta "rätt" mat. Ex. om du åker iväg för att hälsa på en vän, se till att du ätit innan och ta med dig en frukt om hungern kommer.

Det enda jag förberett med till min detox var ingredienser och några recept. Men det var ändå inte tillräckligt, om jag hade planerat vad jag skulle äta under alla dagar, hade det nog underlättat. Men sen så tycker jag att jag haft en väldigt bra balans ändå på min kost, min tanke var att lägga upp vad jag ätit varje dag, som jag gjorde första 3 dagarna, men jag har inte haft tid. Det har dock inte varierat så mycket på maten, har i stort sätt varit sallad, frukt och quinoa jag levt på. Har ätit regelbundet vilket har varit väldigt ovanligt för mig, så fort jag känd lite hunger mellan måltiderna, har jag ätit en frukt. Så jag hoppas att detta är något jag kommer att fortsätta med.

Nu vet inte jag hur mycket bättre jag mår nu än innan, då jag är förkyld nu, men jag känner att jag är piggare på morgonen, orkar mer under dagen (förutom idag), sen har jag gått ner 2,6kg vilket känns. Har dock inte mätt mig, så jag vet inte riktigt än hur många cm man tappat, men överlag känner jag mig mycket bättre.

Så nu ska jag göra allt för att hålla dessa kilon borta, träna mer och leva mer hälsosammare!




Photobucket Pictures, Images and Photos

 


Kommentarer
» camilla

Vad duktig du är! Skulle också behöva rensa kroppen på allt skit, typ socker :/ Tråkigt att du gått och blivit sjuk, krya på dig!!



Svar: Ja något i den stilen, stora djupa fönster. Vi ritar eventuellt huset själva för att få till planlösningen så som vi vill ha det.. Nu vill man bara ha en tomt så man kan längta på riktigt!



Krya på dig kramar!

2011-02-01 18:17:37
URL: http://vitarummet.blogg.se/
» Frida

oj vad duktig du är, skulle verkligen också behöva rensa lite i systemet :)

2011-02-17 14:54:26
URL: http://fridalundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback