Hjärtklappning

Idag är ingen bra dag. Började dagen med att försova mig, vaknade 8.15 och jag började 8.45 i s-näs. Då skulle jag hinna ut med gumman innan samt att klä på mig och sminka mig. Men jag kom iaf till kl 9. Man har ju en racing bil :)
Men under förmiddagen ringde min mobil och det var en av mina närmsta vänner Ellen, som för övrigt är tillsammans med min kusin. Kunde dock inte svara då jag satt med kund. Men jag funderade på om det var något viktigt då hon ringde så tidigt. Så när jag väl fick lunch försökte jag ringa, men fick inget svar. Skickade då sms för att meddela att hon kunde ringa. Men då ringer min mamma i panik och frågar var Ellen bor då det binner i en lägenhet på stan. Så jag rusar till internet och ser att det inte var direkt i hennes hus det brann, det var en något hus ifrån hennes. Vilken tur! Men när jag ätit min lunch ringer Ellen. Frågar hur det är som vanligt och frågar om det gällde branden, men tyvärr var det inte det. Känds dumt att säga. Men hon ringde för att berätta att min kusin som hon är tillsammans med ligger på sjukhus, och att han mår väldigt dåligt. Han hade blivit dålig i fredags redan, fått hög feber osv. På måndagen var det så dåligt att dom åkte till akuten, där han blev inlagd på infektion. Där kunde dom se att han fått lunginflammation i båda lungorna. Men igår hade hans tillstånd förvärrats och hade svårt att andas själv. Så de fick lägga in honom på intensiven och koppla upp honom på respirator. Men tydligen är det inte bättre idag. Blir han inte bättre inom kort så kommer han få åka till Karolinska och bli uppkopplad med en konstgjord lunga :( Dom verkar ha kommit fram till att det inte är Svininfluensan, men är inte 100%. Jag hoppas nu innerligt att han blir frisk. Jag är själv jätte rädd för lunginflammation, så jag är lite orolig just nu. Jag väntar samtal från Ellen nu där hon ska uppdatera mig lite mer samt se ifall jag får åka upp och hälsa på, fast han är nedsövd, vill jag ändå dit för att ge stöd.

Nu ska jag försöka jobba klart så jag snart får åka hem.

See you later!

Kommentarer
» Sofia

Oj, det där lät inte bra. Hoppas att han blir bättre snart! Kramar

2009-11-04 19:44:59
URL: http://laii.blogg.se/
» Nadja

Oj de där lät ju hemskt..hoppas verkligen han blir bättre!Kram

2009-11-04 21:30:33
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback