What to do this tuesday?

Jag har så äckligt tråkigt!!
Det är min sista semester vecka, vill hitta på nått men har inge lust med nått heller. Den känslan i kroppen har ni väl haft nån gång? Vad ska man hitta på en regning tisdag? 
Har en massa tvätt jag behöver ta mig igenom, behöver plugga, behöver träna. Men jag orkar inte ett skit.
Vill bara göra nå kul! Som att åka till Stockholm på en shoppingrunda, middag, Gröna lund eller vad som helst. Bara känna att man gjort nått på sin semester. Ska egentligen inte klaga så mycket eftersom jag åker på en liten weekend till Barcelona nästa torsdag, men ändå!

Så tråkigt att min älskade inte har semester nu tillsammans med mig. Att han är i Mjölby och jobbar hela veckan känns inge kul alls. Vill spendera min semester med honom, inte själv.
Det är min första betalda semester på 3år och jag känner inte att jag kan njuta. Finns oftast bara en massa måsten hela tiden. Ni som känner mig väl vet att jag lätt blir stressad och uppe i varv, och jag har svårt att komma ner i varv och behålla energin. Hade bestämt med mdig själv att dra igång med träningen den här veckan, men hur ska jag få energin till de?

Just nu känner jag mig som en blek fet gris tyvärr utan motivation.
Skulle ge vad som helst för en PT som pushade och motiverade mig. Innan jag var så sjuk i våras kände jag mig tränad och bra i kroppen, men nu är allt borta. Det är så svårt att komma tillbaka till den formen, eller egentligen inte om man hade orken att träna 4dar i veckan igen.

Nej usch, måste ta tag i mig själv och börja ta hand om mig själv bättre. Både kroppsligt och mentalt.
Behöver bland annat sluta äta sånt som innehåller laktos för att se om det är de som fuckar upp min mage.
Behöver lära mig att äta nyttigare och mer näringsrikare mat som gör att kroppen får balans och får den att må bättre, samt äta sånt som ger mer energi. Men jag är totalt KASS när det kommer till mat. Har ingen fantasi och vet inte vad som är bra att äta och inte. Önskar man var så tät att man kunde ha en kock som fixade allt.
Vart ska man börja någonstans?
Vill ju finna ro och balans i kroppen innan man börjar träna så man inte tränar på "fel" sätt. Att man bränner muskler istället för fettet pga dålig kost och för lite vätska.

Kan iaf erkänna att denna sommar inte alls blev som tänkt. Jag får försöka se till att vi kan ordna en utlandsresa i vinter, så man har nått att se fram emot och längta till. Känns lite för långt att längta till nästa sommar.
Sommarn ger mig mer ångest för att den går för fort...
När hösten väl infinner sig längtar man till en riktig vinter för att slippa allt regn. Sen när vintern är här ser man fram emot våren då solen börjar värma upp oss efter så många månaders mörker. Sen när våren kommit är det helt plötsligt sommar och den bara rusar iväg. Beror ju antagligen mest på att man gör så mycket mer på sommarn och att man planerar oftast sin sommar i förväg.
Jaja inte mycket man kan göra just nu, sommarn är förbi, det är bara att se fram emot hösten. Jag ska vara positivt inställd varje dag så man inte blir deprimerad när mörkret väl kommer. Jag är ju annars en som behöver solsken för att fungera som bäst. Men det kommer att funka.

Nu har man skrivit om en massa tråk, men behövde bara få ur mig dessa negativa tankar för att kunna trycka in de positiva. Nu börjar vi på ett nytt kapitel och hoppas kunna sätta upp ett realistiskt mål för mig själv som jag ska arbeta på här i höst. Någon som är sugen på en utmaningen eller nån som vill sätta upp ett mål?
Så kan vi tillsammans pusha varann till att nå vårat mål.
Jag skulle vilja gå ner ca 3kg eller snarare omvandla mitt fett till muskler. Skulle även vilja förbättra min kondition så att man kanske kan springa Vårruset i Västerås i vår.

Kom igen nu mina vänner - året 2011 ska bli självförtroendests år. Sommarn 2011 ska bli den sommarn man INTE kommer vilja stå i vassen. Sommarn 2011 kommer bli året då man känner sig nöjd med sig själv och sprudlar av självförtroende. 

Who´s with me?!


 


Kommentarer
» elena

Åh kvinna det är precis vad jag behöver.

Känner mig som ett vrak för stunden vill bara sova sova och sova mig igenom allt. Fan lördagens demon sate negativa käppar i mina hjul :S



Så var ensam igår, låg i soffan med huvudvärk och ångest hela kvällen. Så vi kanske kan pusha varandra?



Helvete vilken skit dag på ren svenska :P

2010-08-17 15:18:34
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
» Anonym

Vad kul med Gröna Lund. =)

2010-08-18 16:01:04
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback