Time for some change

Idag har jag suttit och knåpat ihop ett mat och tränings schema till mig själv. Jag ska försöka att få ordning och reda på min vardag. Då jag alltid är stressad av någon anledning som jag ännu ej funnit, så måste jag försöka få lite struktur och försöka att finna lite ro. Jag har nu gjort ett schema med fasta mat tider samt lagt in träning 3-4 ggr i veckan.

Jag tänkte även att jag skulle skriva en matlista för hela veckan, men där fastnar jag. Har svårt med mat och för mat. Jag vet aldrig vad jag är sugen på, får alltid besluts ångest över vad man ska äta. Det jag vill är att äta en bra, nyttig och varierad mat. Men min mat fantasi finns inte! Har tittat på en massa recept, men kan inte bestämma mig för nått bra.

Det jag kommit fram till är att jag ska försöka äta Activia yoghurt, avokado och kanske ägg. Min mage har problem med att äta ägg, så vi får väl se hur det går. Denna lilla frukost fick jag insperation från Nadja. Vi får hoppas att den fungerar bra för mig också.

Så mitt mat-schema kommer att se ut såhär tisdsmässigt på vardagarna:
Mån - Fre
Frukost kl. 6.15 - Activia + avokado + ägg
Mellanmål kl: 9.45 - Frukt
Lunch kl: 11.45 - ?
Mellanmål ca kl: 15.00 - Fullkorns bar/kaka eller frukt
Middag ca kl: 18.00 - ?

Sedan kommer jag träna 3-4 dagar i veckan, och det varierar på vilka pass jag kommer köra:
Måndag eller Tisdag
Onsdag
Fredag eller Lördag
(Söndag)

Vi får hoppas att det fungerar att jag planerar mina vardagar på detta sätt. Känns jobbigt bara att Indra inte kommer få all min tid på kvällarna.

Ikväll ska det handlas och sedan blir det att gå till gymmet *jippi*

För att hoppa till något helt annat, så ska jag äntligen till tandläkarn i morgon för att ordna med en bettskena. Får hoppas att det inte tar så lång tid innan jag får hem den, så min käke kan bli bättre. Så istället för att jobba till kl 19.05 i morgon kommer jag åka hem 15.00. 


Hoppas jag hittar någon mer som är sugen på att få ordning i vardagen och kanske börja träna med mig :)
Behöver någon att peppa och bli peppad av!

Kom igen nu Tessan, nu kör vi!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback