Livets alla turer

Det är så tragiskt när människor går bort. Man blir nog alltid lika chockad oavsett hur.
Om det är ålderdom, sjukdom, att någon annan bragt dom om livet eller att dom helt enkel valt det själva.

Fast man varit med om att nära och kära gott bort och vet känslan man får av de, så finner man ändå inga ord som på nått sätt kan trösta.

Det är så tragiskt för alla inblandade, speciellt familjen. Att förlora en familjemedlem måste vara det värsta man kan vara med om i livet.

Inte för att jag kände denna person eller träffat, så förstår jag ändå. Man lider med alla inblandade och önskar att denna person var lycklig in i slutet.

När sånt här händer så vill man bara krama om alla man tycker om och berätta hur mycket dom betyder för en.
Man ska ta hand om varandra, visa varann kärlek och omtanke.

Till de berörda så tänker jag på er och känner med er.
Ni vet var jag finns mina fina vänner!

När man får reda på en sådan tragisk händelse, minns jag den dagen då min älskade farfar gick bort.
Den dagen och när P var med om olyckan, är "by far" dom värsta dagarna i mitt liv. En känsla som aldrig kommer att försvinna, saknaden efter farfar som är obeskrivlig. Men jag minns alla våra stunder med stor glädje och lycka. Dessa känslor tar jag vara på med ett leende. Han finns i mitt hjärta och jag vet att han vakar över mig varje dag.


Här bjuds det på en vacker dikt med en vacker bild jag klippt in.


Här är ett av mina favorit citat (som jag en dag ska föreviga någonstans på min kropp) som jag ofta tänker på.

~ What doesnt kill you makes me stonger ~




Kommentarer
» martina

jag kommer oxå ihåg den dagen. klart och tydligt :) kram gumman!

2010-10-14 13:33:23
» Tessan

Ja den dagen var väldigt klar och tydlig, minst sagt. Att den dagen även påverkade andra :) Massa kramar till dig sötaste

2010-10-14 15:53:02
URL: http://tingelsson.blogg.se/
» Nadja

Härligt med shopping & ladies night!! :)



Japp köpte de inne på 21:an, har tyvärr inte smakat än. Blir först på söndag efter zumban, men den ska vara riktigt god! Fick tips om att ha ner is i shakern så skulle de bli ännu godare :)

2010-10-15 09:40:52
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
» Tida

Tack vännen för att du finns!! Fina ord, även om det gör så att tårarna börjar rinna igen.

Men jag vet att hon har det så otroligt mycket bättre nu!

Fast det är jobbigt för oss som är kvar!



KRAM

2010-10-15 18:31:28
» Tessan

Klart att jag finns för dig! Förstår att det känns när man läser detta. Det är fullt naturligt, fast allt känns overkligt. Det är alltid tufft när man förlora någon nära, och känslan kommer alltid att sitta kvar, tyvärr. Men det är sånt här som för människor samman och banden blir allt starkare. Så inte ett ont som har något gott med sig.



Men jag finns tillhands för dig natt som dag gumman. Kramar

2010-10-18 10:24:04
URL: http://tingelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback