Onsdag - den gråa dagen

Usch vilket trist väder vi har idag. Det är så grått och tråkigt. Jag skulle mest av allt just nu vilja ligga under täcket med min älskade och titta på en film. Det är den ultimata gråa dagen!

Sitter på jobbet och har otroligt lugnt, och det beror nog mest på vädret. Det är nog inte många som vill gå ut just nu. Så för att fördriva tiden lite sitter jag och klickar mig runt på olika bloggar. Fann då en tjej som är fantastisk på att måla. Hittade en av hennes "teckningar" eller vad man ska kalla dom, som jag älskade. Hennes blogg heter smäm - a lady of a certain age. Å detta konstverk vill jag ha på min vägg - Gravity.
 


Fastnade även för dessa två som var lite annorlunda men coola.
Lost my heart to rock n´roll och The extra edition.



Klicka på bilden ovan så kommer du till hennes blogg.


Tänkt om man hade talangen att kunna rita så snyggt. Jag hade varit helt lyrisk. När jag var yngre älskade jag att rita, men eftersom man inte är duktig på det så blir det inte lika roligt. Jag tycker det är roligt att måla väggar och liknande, men det är inte riktigt samma sak. Jag skulle t.ex vilja rita min egna tatuering. Man vet ungefär hur man vill att det ska se ut, men man önskade att man kunde få ner det på ett papper.

Igår för övrigt fick jag äntligen tillbaka min älskade iPhone. Jag fick en helt ny då det gick på garantin, vilket var skönt, då jag hade tappat den i marken en gång och fick då ett litet hack i crom-ramen runt om displayen. Hade ju varit roligt att få en iPhone 4 istället, just för kameran och batterit skull, men jag är nöjd med min pärla ändå :)

Nu ska jag ta och köpa mig lite mat, så man orkar ett par timmars arbete till. Sedan står endast en dag till mellan mig och helgen. Wunderbar!


Kommentarer
» Nadja

Tråkigt väder, håller med! Härligt att du fick en ny, sånt gillar man! =)

2010-10-20 13:08:07
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
» smäm

Åh, vad glad jag blir :) Tack så mycket för dom fina orden.



Tyvärr har det blivit dåligt med tid över till porträttbeställningar men Gravity finns kvar några ex i A3 :)

2010-10-20 13:34:12
URL: http://smam.blogg.se/
» camilla

Håller med dig! Gryymt snygga!

Tack för de stöttande orden! Många kramar

2010-11-09 19:05:46
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback