Zürich all over agian!

Då har man äntligen landat på hemmaplan där jag hör hemma. Har hämtat min älskade Indra som matvägrat under min weekend. Men så fort jag dök upp hos Eva för att hämta henne, smällde hon i sig hela skålen med mat, samt en skål hemma. Så nu har hon fått i sig sin dagliga dos av mat. Lilla hjärtat har nog allt saknat mig.

Så åter till vad som hänt under min lilla mini semester.

Fredagen innebar tidig uppgång för att pallra sig till tåget i mörkret. Där möttes vi upp och tog direkt tåget till Arlanda. Efter en bra flygresa till Zürich mötte pappa/maken Adrian upp¨oss på flygplatsen för en liten fika på Starbucks. Därefter sprang jag snabbt in på New Yorker och köpte mig ett bar nya höstskor med kil-klack.
En tjej får aldrig för mycket skor :)
Sedan tog vi pendeltåget till Widen, som ligger strax utanför storstaden, där de bodde i en fin och häftig lägenhet.
Kvällen innehöll lite vin på tumanhand, innan vi gick till en mysig italiensk restaurang som jag gillar, för att äta en tvättäkta italiensk pizza. 

Lördagen startades med att hela familjen tog vovven ut för en lång promenad. Det var verkligen jobbigt vill jag lova. För er som inte varit i Schweiz så är vägarna verkligen som en berg-och-dalbana. Det är långa backar som är minst lika jobbiga att ta sig uppför som nerför. Kan erkänna att jag vaknade på söndagen med träningsvärk i rumpa, vader och onda benhinnor. Men vi hade super fint väder med sisodär 20 grader.
Efter promenaden åkte vi in till Zürich för lite shopping. Vi vandrade runt i nybyggda Viadukten (var inget för mig) men häftigt bygg. Förut har det bara varit en gammal bro som pendeltågen går på, men nu har dom byggt butiker i alla valv som blir i bron. Så det var väldigt snyggt.
Efter Viadukten tog vi oss til Gamla stan och sedan vidare till centrum. Men det är verkligen dyrt i Schweiz. Det märks att folk har lite mer pengar där. Så de jag kom hem med från shoppingen var ett par svarta jeans från Tally Weijl samt en kaffe/the mugg/termost. Till kvällen blev det lite pasta till middag då vi inte kom hem förrän efter nio på kvällen. Så vi åt lite gott, drack ett gott Schweiziskt vin, samt lite efterätter. Hade en väldigt trevlig kväll. Pratade en väldig massa med Adrian vilket var trevligt.

När söndagen kom tog Adrian med oss upp på ett berg som ligger i Zürich som är ca 900m över havet. Som tur var gick tåget hela vägen upp, så vi passade på att ta den. Det var strålande sol, massa folk och en fantastisk utsikt över stan samt Alperna. Så vi satt och nöjt där i några timmar tills det var dax att GÅ ner. Det skulle endast ta ca 40 min ner, men det blev snarare 1h och 50 min. Satan va jobbigt det är att gå i en nerförsbacke. Snacka om att benen var helt stumma när vi väl kom till bilen. Efter att alla kommit på plats åkte vi hem, vilade i 40 min, bytte kläder och gick till en amerikans restaurnag som låg en bit fårn deras lägenhet. Det kändes verkligen som man var på en lite vägkrog i Alabama eller nått. Riktigt mysigt, super god mat och goda margaritas.
Efter middagen gick vi hem, slängde på oss bikinin och gick ut på terassen och bubblade i deras bubbelpool i en timme. Satan vilket härligt avslut på helgen.

Det var mysigt att umgås med min käre kusin och hennes familj. Jag har blivit Mikaelas Vacation-nanny :)

Nu ska jag njuta av svensk tv. Speciellt alla amerikanska program som inte är dubbade. Jag älskar trots allt Sverige landet ändå! Borta bra men hemma är tamme tusan bäst!




De sista som fick avsluta min semester blev lite shopping på H&M där två vanliga tröjor (men ack så bra) samt spray och hårmouse till halva priset. På centralstationen stötte jag på Carolina Gynnings - Ego woman som jag fastnade för och fick följa med min packning hem. Började läsa redan på tåget och fastnade direkt. Trots att jag nickade till ett par gånger. Så den ska jag fortsätta på någon lugn kväll fram över.

 

 

 


Kommentarer
» camilla

Schweiz är otroligt fint! Vill snart åka dit igen! Tack för tipset om Ego woman, har kikat på den men inte kommit till skott. Kan få bli min resläsning när vi åker!



Svar: Vi åker till Aruba för första gången den 22 november! Det verkar vara just katalogbilder över stället så vi blir nog helnöjda! :) Va är ni sugna på? Alltid skönt med två veckor i vintertider! Kram

2010-10-05 18:00:18
URL: http://vitarummet.blogg.se/
» camilla

Absolut, det ska jag göra :)

Thailand är ju också jätte härligt och som du säger får man verkligen mycket för pengarna när du åker dit, supergod mat om du gillar thailändskt förstås :) Kan rekommendera Phi Phi öarna! Hoppas ni kommer iväg på nån resa!



Kram

2010-10-06 19:04:40
URL: http://vitarummet.blogg.se/
» camilla

Vi tog bara flygstol med fritidsresor och bokade hotell via någon internetsida som hade jätte mycket fina lyxhotell till BRA priser, när jag kommer på sidan ska jag skriva det till dig! Jag har bara varit i Thailand en enda gång så så mycket har jag inte sett mer än, Patong, Kata, Karon och Phi Phi öarna. Favoriten blev helt klart Phi Phi! Skulle jag åka tillbaka skulle jag välja att åka till Koh Samui och Koh Phangang som jag hört mycket gott om!



Parfymen har jag köpt på Kicks i Eskilstuna, de har flera sorter så gå dit och sniffa :)

Kram

2010-10-07 16:52:38
URL: http://vitarummet.blogg.se/
» camilla

Vi tog bara flygstol med fritidsresor och bokade hotell via någon internetsida som hade jätte mycket fina lyxhotell till BRA priser, när jag kommer på sidan ska jag skriva det till dig! Jag har bara varit i Thailand en enda gång så så mycket har jag inte sett mer än, Patong, Kata, Karon och Phi Phi öarna. Favoriten blev helt klart Phi Phi! Skulle jag åka tillbaka skulle jag välja att åka till Koh Samui och Koh Phangang som jag hört mycket gott om!



Parfymen har jag köpt på Kicks i Eskilstuna, de har flera sorter så gå dit och sniffa :)

Kram

2010-10-07 16:54:32
URL: http://vitarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback