Sunny Monday!

Det är så fantastiskt ljuvligt att solen skiner och det är varmt ute. Har avnjutit en 30 minuters lunchpromenad i det härliga vårvädret och det är ca 15 grader varmt. Önskar att man hade tid och bara kunde gå ut och gå i flera timmar. Men istället får jag gilla läget vid att sitta på kontoret och titta ut.

Tänkte bjuda på en lite uppdatering gällande badrummet. De har kaklat och fogat golv och 3 av 4 väggar, detta beror på att den pelare vi tänk ha på en specifik vägg, sattes på en annan. Så nu har dom fått beställa in mosaik till yttligare en pelare, som kommer sättas upp förhoppnigsvis idag på den tomma väggen.
Denna extra beställning av mosaik är självklart inget vi kommer att stå för, då som sagt fel till oss från början.
Men just nu tok längtar jag efter ett badrum. Bara de att kunna spola på toaletten är en fantastisk uppfinning. Är lite less på att fylla på en hink med vatten flera ggr om dan.
Sen längtar jag efter att ha en spegel på väggen med uttag, så man kan sminka sig och fixa håret ordentligt. Känner mig just nu som en grottmänniska, har ingen aning om hur jag ser ut på nära håll. 
Eftersom vi inte har någon dusch hemma, blir det istället många och långa besök på Forever :)

Med tanke på Forever, måste jag säga att träningen går riktigt bra just nu. Denna vecka har jag hunnit med 4 träningspass.

Måndag: 10 min löpning sedan 1h gym
Onsdag: 60 min intensiv Arobic Dans
Lördag: 10 min löpning och 1,5h gym 
Söndag: 60 min Zumba

Lördagens träning gick så himla bra. Det var lagom med folk på gymmet, och jag körde en massa nya övningar. Kände verkligen att jag hade flyt i träningen och att jag orkade mycket. Ökade bl.a. vikten på en maskin där man tränar ben till 59kg. Å det kändes ändå lätt. Så de blir till att öka den här i veckan igen.
I lördags var jag till TP för att leta efter lite nödvändingt tjoffs till träningen. Hittat bl.a. äntligen ett par sköna och snygga träningshandskar på Intersport, var även in på H&M och hittade en skön danstshirt, köpte även ett sportarmband för min iPhone. Så nu ska jag ladda med härlig träningsmusik så man blir extra peppad!


Ikväll kommer nog dessvärre träningen att utebli pga att jag ska mysa med min älskade kusin Majja och hennes två små söta flickor, innan dom åker tillbaka till Schweiz i morgon.

Ha en fortsatt härlig vårdag!

 


Kommentarer
» Nadja

Fan va dom klantar sig... dom är ju för dåliga! Hoppas badrummet blir klar snart.



Skönt att de går så bra med träningen, för mig är de tvärtom..hinner inget och när jag väl tränar är jag bara stressad och skyndar mig ;-( bläää

2011-04-11 14:13:28
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
» Johanna

Hej! Kolla gärna in min bloppis och se om du hittar någonting! Jag försöker samla ihop pengar till en resa i sommar. :)

http://johannalicious.blogg.se/2011/april/bloppis.html#comment



Förlåt för reklamen om du inte gillar sådant! :)

2011-04-11 15:02:34
URL: http://johannalicious.blogg.se/
» Nadja

tack va du är gullig med dina ord! =) Kram

2011-04-12 11:48:18
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback