Skamligt SJ!

För er som inte läst eller hört om en bekant (Therese) till mig, som råkade ut för en allvarlig olycka på Stockholms centralstation på Alla hjärtans dag, så skulle jag önska att ni går in på Andreas Nilssons blogg och läsa om hela händelseförloppet och vad som hänt/händer sedan dess. Det är en historia som gör att man får kalla kårar.

Denna kille var vittne till hela händelsen och råkar vara journalist. Han har engagerat sig otroligt mycket i detta då Tessan blivit så otroligt dåligt behandlad av SJ. Man kan knappt tro att det är sant och ännu mindre tro att det har hänt i lilla Sverige, och där ett så stort företag som SJ är inblandade och orsaken till det hela, men inte hittils tagit sitt ansvar.

Det som för mig är så ofattbart är att man som SJ inte tar reda på fakta om vad som hänt en av deras resenärer, att dom inte över huvudtaget tagit på sig ansvaret för det inträffade och sen att dom hade mage att säga att deras förseningar den aktuella kvällen, berodde på en "våghalsad kvinna som försökte hoppa på tåget i farten".

Man blir så otroligt illa berörd av tanken på att en bekant varit med om detta och fortfarande ligger på sjukhuset med allvarliga skador, känner man sig även berörd som medmänniska. Detta kunde ha hänt vem som helst.
Jag är så mäktigt imponerad att Tessan är så stark, som orkar ställa upp på intervjuer men även Andreas Nilsson som verkligen ställer dessa "inblandade" företag mot väggen och kräver svar.

All eloge till honom och till Tessan som kämpar för att bli frisk och hel igen.


Klicka på bilden så länkas du till Expressens artikel




Klicka på bilden så länkas du till Eskilstuna Kurirens artikel



Kämpa på Tessan och hoppas du snart är på fötter.
Krya på dig och jag tänker på dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback