It's been forever...

sen jag bloggade sist. Har haft så mycket annat för mig på senaste tiden och mycket i skallen, som jag försökt skriva ner men inte gått något vidare.

Den största händelsen sen sist är att vi nu äntligen äger vår lägenhet!
Så i fredags passade jag på att ta en semesterdag, dels för att Putte var hemma sa bemt att vi behövde verkligen komma iväg och titta på golv och tapeter. Man har haft lite idéer på hur man vill ha det, men när vi väl stod p Colorama och tittade på alla tapeter, blev vi båda förvirrade. Så nu sitter man med ett ton med kataloger här hemma och har ingen aning om vad vi vill ha. Det ända vi kommit fram till är om att bygga om garderoben i sovrummet samt att vi ska ha mörkgrå klinker i hallen, men sen då?!

Om man ändå hade råd, skulle man vilja ta hit en inredningsdesigner som kom med en massa idéer, för mina tycks inte hjälpa. Men jag får surfa runt lite till på nätet och fiska upp lite tips.

En annan sak som hänt sen sist är att vår bil har kastat in handduken. Hela motorn verkar ha gjort sitt då P inte hittar nått annat. Så det suger verkligen. Om ni nu får skaffa en ny motor kommer det landa på ca 20 000:-, vilket inte är en kostnad man är nöjd med att lägga ut efter jul och allt annat.

Men vad ska man göra, det är bara gilla det hårda livet som vuxen och inse att hur man än vänder och vrider, så kan jag inte förändra dessa utgifter. På något märkligt sätt kommer verkligen alla motgångar på en och samma gång. Dessa motgångar har dock varit överväldigande denna gång. Dessa motgångar är saker jag aldrig varit med om och hoppas att jag aldrig får vara med om igen. Because it sucks!

Är väldigt lyckligt lottad för mina fina vänner som verkligen håller mitt humör uppe. Love you all!

För övrigt har jag kommit igång med träningen och det känns helt underbart. När man tränar tänker man verkligen inte på något annat än de man håller på mig. Jag behöver hitta mig själv och verkligen hitta lugnet i mig själv så jag inte stressar upp mig för allt. För dom som stressar som jag förstår att man inte kan förändra det på en handvändning, då man många gånger inte vet att man stressar, förrän man lägger sig ner och hjärtat rusar iväg.
Men nu ska jag försöka träna för mitt välbefinnande och köra 3ggr i veckan.

Nu får det vara nog med allt skrivade då ingen kommer att orka läsa detta, men det känns skönt att få ur sig lite ord iaf. Nu ska jag värma på lite tacos och plugga lite.

See you later!



Kommentarer
» Anonym

Ja, livet suger ibland! Men kämpar man tillräckligt så brukar man ta sig tillbaka med hälsan i behåll. Men jag hoppas att allt löser sig till de bästa! Finns ivf här om de behövs. Kram

2011-01-10 19:15:28
» Tessan

Inget namn? :(



Ja självklart kommer det att vända, de vet jag. Men ibland håller det i sig lite för länge så det känns som om inget händer. Men jag känner mig så pass att jag vet att jag kan resa mig ur allt, men det tar olika lång tid. Tackar för stödet, det behövs alltid :)

Kram

2011-01-11 08:00:45
URL: http://tingelsson.blogg.se/
» Tida

Va lite förvirrad, så jag missade att skriva namn sist:)

2011-01-12 16:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback