En epidemi av rån

Jag förstår inte vad som händer. Bara idag har två väpnade rån skett mot Handelsbanken.
Den som hände imorse i Vimmerby var otroligt likt det vi fick vara med om, vilket känns extra obehagligt.
Den andra som hände nu på eftermiddagen i Stockholm verkar vara lite mer amatörmässig, men ack så hemsk.

De förstår verkligen inte vad dom utsätter oss för. Imorse när vi fick samtal om rånet i Vimmerby blev vi alla på kontoret rädda. Vi flyttades tillbaka till dagen vi blev rånade. Blev alldeles nojjiga och vågade inte ens sitta i fikarummet och ha morgon möte. Vi satt ute i lokalen där vi kunde ha full uppsikt utåt.

Jag hoppas för allt i världen att dessa rånare åker dit, så fler slipper utsättas för deras brott. Hoppas även att staten tar större ansvar och förlänger straffen för denna typ av brott. Nog för att dom inte skadat någon fysiskt, så kan det psykiska vara så mycket värre. Jag har som sagt inte återhämtat mig efter 5 veckor, men det börjar bli bättre kroppsligt i varje fall.

Jag lider nå otroligt mycket med mina kollegor på båda kontoren och som sagt så hoppas jag att de jävlarna åker dit denna gång.

Gå gärna in och läs på Aftonbladet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback