1 Mars

När man tänker efter är det skrämmande hur snabbt dagarna går då det nyss var julafton känns det som och nu är det redan första mars!
Men samtidigt känns det som att dagarna går otroligt sakta och att det är en evighet till våren. Det måste bero på att jag är så fruktansvärt trött på kylan och snön, vill bara känna bar mark och solens varma strålar.

Men jag måste erkänna att nu när mars är här, känns det faktiskt lite lättare, våren är på ingång *wohoo*

För att återgå till vad som har hänt i helgen är det inte så mycket förutom renovering. I fredags var jag dock bjuden på middag hos chefen och hennes mamma. Så jag och Helena åkte hem till Anette direkt efter jobbet och blev väldigt bortskämda med maten. Vi hade en otroligt trevlig kväll med god mat och vin.

Lördagen däremot bestod mest av rivning av garderober och rensning. Vi höll igång därhemma hela dagen och fick lite ångest när garderoberna var borta, då vi märkte va öppet och luftigt det blev i lägenheten. Vi fick lite smått panik över hur vi på ett bra och smidigt sätt skall bygga våra garderober/förvaring utan att det stjäl plats. 

Såhär såg det ut när vi hade före och efter rivning.

Photobucket Pictures, Images and PhotosPhotobucket Pictures, Images and Photos

Före                                                 Efter   


Photobucket Pictures, Images and PhotosPhotobucket Pictures, Images and Photos



Både garderober och förvaring behövs, speciellt en städskrubb. Det jobbiga är att vi inte kan lägga klart golvet förrän vi vet hur vi ska göra. Jag har lite idéer men vet inte om det blir så bra i slutändan.
Det ska ju blir snyggt och smidigt också.

Får fortsätta fundera och söka på nätet efter smarta lösningar.

Back to work!


Kommentarer
» Sofia

Verkligen skillnad, speciellt där vid ytterdörren! :)

2011-03-01 12:18:27
URL: http://laii.blogg.se/
» Tida

Hej vännen!

Gud vilken skillnad det blev! Kanon bra:)

Vi får ta och ses över en eller två flaskor vin inom kort.

Kanske till helgen?

KRAM

2011-03-01 12:20:22
» TessanTessan

Ja jag vet, vi visste innan att de skulle bli de, men inte att det skulle bli så bra! Nu har vi fet ångest över hur vi ska bygga en bra förvarig framför allt städskrubb, som inte tar plats.



Det tycker jag absolut. Jag har ju en box som behöver drickas upp, som fortfarande står hos Bendi. Men ska hämta den till helgen. Vi plingar!

KRAMAR

2011-03-01 13:39:32
URL: http://tingelsson.blogg.se/
» elena

Nice vännen!

Använd er av låg förvaring som inte tar så mycket plats så att det fortfarande blir luftigt. Djupa underskåp till kök till exempel, med skåp eller lådor, slukar massvis med förvaring, dammsuager går in, kanske inte golvmoppen men den går att stuva in någon annanstans ;)

2011-03-01 15:26:18
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback