Alis Volat Propriis

Som det står i rubriken "Hon flyger med egna vingar" vill jag bara flyga iväg idag.

Denna dag vill jag bara stoppa huvudet i sanden, dra täcket över huvudet, grävan en grop i golvet och sjunka ner - ni fattar poängen!
Fattar inte varför jag känner såhär just idag. Men när jag vaknade imorse kände jag mig helt slut. Då menar jag verkligen helt tömd på styrka och energi. Har ingen förklaring på varför.

Min teori är att jag både sovit väldigt dåligt inatt samt att jag haft/har hemskt mycket som snurrar runt i skallen och inte minst sagt massa saker att göra. Sedan december har det varit full rulle hela tiden. Detta tror jag börjar ta ut sin rätt och jag skulle göra precis vad som helst just nu bara för att få 1 veckas semester från Allt!

Bara att få vara och få gå in i mig själv och försöka hitta ett lugn. Jag har kommit ur balans på något sätt och hittar inte riktigt tillbaka. Jag behöver lite egentid så jag kan finna mig själv igen och leva i nuet. Inte tänka framåt så mycket.

Bara det här med att vi håller på och renoverar, som jag annars tycker är fruktansvärt roligt, känner jag mig bara helt handlingsförlamad i (om ni förstår vad jag menar).

Usch och fy va deppig jag blir av att känna såhär och speciellt en fredag. När jag kommer hem blir det till att lägga sig i sängen och dra täcket över huvudet och hoppas på en ljusare dag i morgon.

Hoppas jag inte deppar ner er nu och att ni har en bättre dag än mig. Jag reser mig snart igen, kanske känns bättre efter lite sömn. 


Kommentarer
» Nadja

Du får ta en helg nu och bara vara hemma utan en massa måsten, du behöver bromsa upp! KRam på dig

2011-03-04 15:43:45
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
» elena

Då är vi två!

Har varit så hela veckan, har bara velat sova sova sova och det känns som all ork är som bortblåst. Har nog aldrig känt mig så slut och less och i behov av semester.

Men drömma kan man, tror jag tagit mig vatten över huvudet med jobb, plugg, judith och lite sideproject för stunden.. hm :S



Men hoppas det känns bättre snart, när lägenheten blir klar och så. Kanske kan göra något litet som att åka på kryssning eller nått över ett dygn, och dra ihop lite folk för ny energi? Im in ;)

2011-03-05 04:05:12
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
» Fia

Eller hur, de va rena rama skräckserien! Och ja, du måste verkligen vara gammal som kunde se den ljusa sidan av det hela ;) Haha. Du kan få föda mina barn oxå om du ska vara på de viset ..

2011-03-09 21:38:08
URL: http://laii.blogg.se/
» camilla

Kan förstå hur du känner mitt upp i renoveringen. Ibland försvinner orken men oftast hittar den tillbaka ganska snabbt! Och vintern har varit lång.. nu går vi dock mot ljusare tider!



Kram

2011-03-09 21:39:13
URL: http://vitarummet.blogg.se/
» elena

Tack vännen!

Oftast går det kalas bra, som dagar som dessa, men ibland blir jag mer eller mindre galen på allt och det känns hur tungt som helst fast jag annars gillar att maxa dygnets timmar.

Men efter imorgon så är det lungt en vecka så då kanske vi kan träffas, var ett tag sen nu. not god!



Hoppas du är friskare och piggare nu i varje fall och att det går framåt med lägenheten. Finns här för att hjälpa dig/er , minst lika mycket :P

2011-03-10 13:21:32
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
» Nadja

Tack för din kommentar vännen! Du är för gullig. Jag tror att du kanske skulle se över hur din träning och matintag ser ut, det är så mycket som spelar in. Inte de att jag tror att du smäller i dig skräpmat absolut inte, utan de kan vara så att du äter för lite? Eller fel så att kroppen går på sparläge..då sparar den på fettet och använder muskler som energi = du blir trött och de händer inget med kroppen. Jag menar, jag tränar bara 3 ggr i veckan och har ett stillasittande jobb och har ändå lyckats med träningen så det går bara man gör rätt. Säg till om du vill ha hjälp så hjälper jag gärna till Kram på dig

2011-03-11 12:08:46
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback