And so it begins...

the race by foot to Copenhagen!

Som ni kan läsa av rubriken är det dag 1 på stegtävlingen som denna gång är mellan Stockholm och Köpenhamn.
Vi hade en stegtävling i höstast som vi själva på jobbet tagit initiativ till och som vi körde inviduellt, då var målet Rom. Men denna gång är det en lagtävling och vi har blivit inbjudna av Previa.

Så för att få en bra start på både denna dag och på stegtävlingen, tog jag mig till gymmet kl 7 imorse för att köra ett hårt pass på 50min. Det kände helt otroligt härligt att hinna med lite morgonträning innan arbetet. Dessutom är Forever så fantastiska att dom bjussade på frukost denna vecka, så lagom efter duschen och fixandet, tog jag mig ner till "lobbyn" och fixade mig två smarriga mackor. Kändes lite som en drive thru (inte drive in).
Var makalöst tillfredställd och nöjd när jag satt i bilen med brillorna på och rullade till orten som gud glömde - Flen!

På lunchen tog jag mig ut för en 45 min promenad i solskenet utan jacka, vilket var underbart. Nu känner jag verkligen i hela kroppen att våren är här. Mötte t.o.m en glad liten humla - årets första.
Efter promenaden rusade jag in på ICA och köpte lite lunch och årets första glass. Så nu har jag en GB Sandwich som ligger i frysen och väntar på att ätas upp. Ska dock vänta till eftermiddags fikat, då vi jobbar kväll idag.

Så just idag mår jag sjukt bra, och energin bubblar i kroppen!


Igår för övrigt hann jag inte med någon träning. Det drog ut på tiden hos veterinärn då Indisen var lika nervös denna gång vi kom dit. Jag tycker det är jätte jobbigt att se hennes sådär rädd/nervös, inte likt min tjej.
Men det gick bra i vilket fall som helst och dom tipsade om några lugnande tabletter dom har, som helt är gjort på naturliga vitaminer m.m, som kan vara bra att ta innan besöket. Så jag får se om man testar de till nästa gång.

Direkt efter de tog vi oss hem och bytte om, P skulle hem till hans mamma och duscha innan GUIF matchen och sen skulle man hinna äta innan. Så vi kom lagom tills matchen började och det var riktigt kul å se dom spela. De vann med 31-28 mot Lugi. På söndag är det dax igen.

Hoppas ni får en energifylld dag och njut av solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback