Dream of tomorrow

Som några kanske vet så har denna vecka inte varit en bra vecka för min del.

Redan fredagen förra veckan lyckades jag somna redan kl 20, vilket aldrig hänt en helg åtminstone.

Lördagen var jag lite segt, men piggnade till efter en liten prommis med Indra och Angelina i vagnen.
Men på  kvällen lyckades jag få en hemsk huvudvärk, vilket tog tid att bli av med, men lagom till festen hos Ida.

Söndags morgonen mådde jag tipp topp trots en hel del förfriskningar kvällen innan. Studsade upp och fixade frukost till både mig och gubben. Efter frukosten kände vi för att vila någon timme till. Dock när jag vaknade för andra gången mådde jag inte alls lika bra. Hade otroligt ont i magen, kändes som man högg med en kniv i magen på mig. Tänkte direkt att det säkert var Activia yoghurten (då jag är känslig mot laktos), så jag fick skylla mig själv. Närmare kvällen blev jag bara sämre, och insåg snabbt att jag blivit drabbad av magsjuka.

Så jag blev liggandes i säng till tisdags eftermiddag då det var dax att försöka få i sig riktig mat, vilket jag lyckades med och mådde ganska bra efteråt.

onsdagen var jag åter på jobbet och även där gick det ganska bra. Men när jag väl var hemma och precis hade ätit började jag må riktigt dåligt igen  - Magsmärtorna var tillbaka och det har inte gått över än!

Imorse vaknade jag vid femtiden och mådde pyton. Så det var bara att pallra sig upp på toa, men kunde inte göra nått. Så det var bara att hoppa tillbaka till sängen och försöka sova lite till innan klockan ringde, men inte heller de gick. Stod då i valet och kvalet om jag skulle stanna hemma eller inte, men ville ändå göra ett försök.

Så här sitter jag på jobbet, kan inte koncentrera mig på nått förutom magen och illamåendet, samt väntar på att vårdcentralen ska ringa. Vill ändå rådfråga om det kan tänkas vara magsjukan som strular eller om dom har nån annan idé om vad det är för skit man åkt på.

Inte nog med att man mår piss, så har man massor på jobbet och hemma. Och på allt detta är vi även bortbjudna på 30 års fest i morgon kväll med Afterski tema - vilket hade varit roligt att gå på.

Jag vill bara bli frisk nu så jag kan träna och så vi kan fortsätta med renoveringen hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback